DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

XVIII-21 Le Baroque Nomade (FR)

Kdaj: ponedeljek, 23. 8. 2021 ob 20:30

Embarquement pour Cythère. Francoski barok: Couperin, Campra, Moulinié, Lully, de Villeneuve

Neposredni prenos: Radio Slovenija
Spletno predvajanje: Seviqc Brežice

Obiskovalci morajo upoštevati navodila in priporočila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) na dan dogodka.

Vabljeni !

Naroči vstopnice:

Cene vstopnic

Sporočilo umetnikov obiskovalcem

XVIII-21 Le Baroque Nomade povabi med koncerti občinstvo na potovanje skozi čas in prostor. Ansambel v sedanjem času poustvarja kulturne in zgodovinske povezave med evropskim repertoarjem in glasbeno tradicijo od drugod: kitajsko, indijsko, etiopsko, turško, gre po stopinjah potujočih glasbenikov, ki so potovali po svetu v času, ko so potovanja ustvarjala mešane kulture. Ansambel je še posebej delal na historično dokazanih srečanjih med evropsko in zunanjeevropsko staro glasbo. Zahvaljujoč temu pomembnemu muzikološkemu delu je XVIII-21 Le Baroque Nomade del prenove interpretacije baročne glasbe iz časa, ko je nastala, do danes.

 

Poslanstvo ansambla

Le Baroque Nomade že več kot 25 let izstopa v baročni glasbeni pokrajini s svojim humanističnim in pionirskim pristopom. 1995, da bi osvetlil pozabljene mojstrovine, je Jean-Christophe Frisch ustanovil XVIII-21 Musique des Lumières, ki ga je kasneje preimenoval v XVIII-21 Le Baroque Nomade. Pomembno ime, ki takoj povabi v velik razkorak med 18. stoletjem in današnjim časom. Je tudi povabilo na potovanje: Jean-Christophe Frisch ni čakal, da multikulturalizem postane trend raziskovanja in približevanja celin, ter da tudi spomni, da je glasba že od nekdaj omogočala medsebojno odkrivanje kultur in idej.

 

XVIII-21 Le Baroque Nomade (FR)

Potovanja so sestavni del glasbenega delovanja XVIII-21 Le Baroque Nomade. V vsakem, tudi drobnem času, najdemo nepozabna srečanja: koncert v Kabulu z afganistanskimi glasbeniki takoj, ko so odpravili talibansko prepoved glasbe, bo ostal v nepozabnem spominu. Trajno sodelovanje s kitajskimi umetniki je kulturam omogočilo, da so se opazovale in se razumele pred izmenjavo svojih izkušenj. Šest let dolgo partnerstvo z l’AGORA-La Marsa v Tuniziji je ustvarilo možnost dolgoročnega projekta o glasbeni izmenjavi med obema obalama Sredozemskega morja. 15 let skupnih izkušenj z romunsko-madžarskimi umetniki iz Transilvanije je pripeljal do evropskega mednarodnega projekta, ki ga je skupaj s slovaškimi, romunskimi, ukrajinskimi in francoskimi partnerji zgradil kulturni center Gödöllö Castel na Madžarskem. In toliko drugih. Muzikološka strogost mora iti z roko v roki z veliko živahnostjo na odru. XVIII-21 Le Baroque Nomade zato pripisuje velik pomen intenzivnosti svojih koncertov, da postanejo edinstveni in enostavni: prisotnost plesalke Merlin Nyakam, uprizoritve, interakcije z javnostjo itd. Zdaj jo potrebujemo bolj kot kdaj koli prej. XVIII-21 Le Baroque Nomade glasbo še naprej uporablja kot družbeno vez, vezaj med kulturami, da bi še naprej povezoval ljudi, spodbujal razumevanje, dialog in mir. XVIII-21 Le Baroque Nomade je izvedel več sto koncertov v Franciji in zunaj nje, v več kot 45 državah. Objavil več kot dvajset zgoščenk, ki jih je kritika odlično ocenila: Télérama, France Musique, nominacija za "Victoires de la Musique", Classic News, Classica, Le Monde, Diapason, La Terrasse itd.

Program dogodka

Michel de la Barre (ca. 1675-1745):
Sonate «L’inconnüe»
[gravement] / Vivement / [lentement]
(Livre 1, IXe suite)

François Couperin (1668-1733):
Les Solitaires
(Airs Sérieux et à Boire, Ballard, 1711)

Marin Marais (1656-1728):
La Matelotte
(Pièces de Viole, livre IV. Suite d’un goût français.)

André Campra (1660-1744):
Arion
Récitatif / Air piqué / Récitatif / Air lentement / Récitatif
(Cantates françaises, Cinquième cantate)

Francisque Corbette (1615-1681):
Prélude
La Guitarre Royalle

Etienne Moulinié (1599-1676):
Dialogue espagnol
(Airs de cour avec la tablature de luth et de guitare, livre III.)

*******

Marin Marais (1656-1728):
La Rêveuse
(Livre 4, Suite d’un goût Etranger.)

Jean-Baptiste Lully (1632-1687):
Air de la beauté
Ritournelle / Air
(Mariage Forcé, LWV 20)

Joseph Chabanceau de La Barre (1633-1678):
Ah, je sens que mon cœur
(Airs à deux parties, avec les couplets de seconde en diminution.)

Jacques-Martin Hotteterre (1674-1763):
La Cascade de Saint-Cloud
Allemande, piqué.
(Premier livre de pieces pour la flute traversière. 3e suite.)

Alexandre de Villeneuve (1677-1756):
Le Voyage à Cythère
Récit, de ovement modéré / Air,Ciciliène, tendrement / Récit,Lentement / Récitatif

Jean-Philippe Rameau (1683-1764):
Hâtez-vous de vous embarquer
(Les Indes Galantes)

Jacques Morel (ca. 1700-1749):
Chaconne
(Pièces de violle, livre 1)

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Dvonadstropni grad je najmogočnejša stavba v Brežicah, zgrajena sredi 16. stoletja, na mestu kjer je stal grad, porušen med vseslovenskim kmečkim uporom leta 1515. V mirnejših časih je plemiška rodbina Attems grad spremenila v rezidenco.

PARTNERJI