DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

XVIII-21 Le Baroque Nomade (FR)

Potovanja so sestavni del glasbenega delovanja XVIII-21 Le Baroque Nomade. V vsakem, tudi drobnem času, najdemo nepozabna srečanja: koncert v Kabulu z afganistanskimi glasbeniki takoj, ko so odpravili talibansko prepoved glasbe, bo ostal v nepozabnem spominu. Trajno sodelovanje s kitajskimi umetniki je kulturam omogočilo, da so se opazovale in se razumele pred izmenjavo svojih izkušenj. Šest let dolgo partnerstvo z l’AGORA-La Marsa v Tuniziji je ustvarilo možnost dolgoročnega projekta o glasbeni izmenjavi med obema obalama Sredozemskega morja. 15 let skupnih izkušenj z romunsko-madžarskimi umetniki iz Transilvanije je pripeljal do evropskega mednarodnega projekta, ki ga je skupaj s slovaškimi, romunskimi, ukrajinskimi in francoskimi partnerji zgradil kulturni center Gödöllö Castel na Madžarskem. In toliko drugih. Muzikološka strogost mora iti z roko v roki z veliko živahnostjo na odru. XVIII-21 Le Baroque Nomade zato pripisuje velik pomen intenzivnosti svojih koncertov, da postanejo edinstveni in enostavni: prisotnost plesalke Merlin Nyakam, uprizoritve, interakcije z javnostjo itd. Zdaj jo potrebujemo bolj kot kdaj koli prej. XVIII-21 Le Baroque Nomade glasbo še naprej uporablja kot družbeno vez, vezaj med kulturami, da bi še naprej povezoval ljudi, spodbujal razumevanje, dialog in mir. XVIII-21 Le Baroque Nomade je izvedel več sto koncertov v Franciji in zunaj nje, v več kot 45 državah. Objavil več kot dvajset zgoščenk, ki jih je kritika odlično ocenila: Télérama, France Musique, nominacija za "Victoires de la Musique", Classic News, Classica, Le Monde, Diapason, La Terrasse itd.
https://xviii-21.com/

Ariane Zanatta, rojena v družini skladateljev in organistov, se navdušuje nad umetnostjo teatrskega petja, značilno za opero sedemnajstega in osemnajstega stoletja. Magistrirala je iz gledališča ter iz interpretacije stare glasbe na univerzah Sorbonne-Nouvelle in Paris-Sorbonne ter diplomirala iz liričnega petja ter ima glasbeno diplomo pariških konservatorijev. Ariane je soustanovila baročni ansambel Contrapposto in Duo Naïades, s katerima je nastopala po vsej Franciji, predvsem v Chapelle Royale v Versaillesu. Sodeluje s priznanimi baročnimi zasedbami, kot sta Le Concert Spirituel in Le Baroque Nomade.
http://mima.paris-sorbonne.fr/content/ariane-zanatta

V družini Florenta Marieja je glasba vedno zavzemala pomembno mesto: večglasno petje in očetov poklic izdelovalca lutenj sta bila naravna pot, da se je tudi sam posvetil glasbi. Leta 2006 je diplomiral iz renesančne lutnje v razredu Eugèna Ferreja na Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse de Lyon, Francija. Njegov okus po izkušnjah in raznolikosti ga je pripeljal do velike raznolikosti glasbe, od srednjeveške monodije do baročne glasbe. Florent Marie sodeluje s številnimi evropskimi ansambli, kot so Collegium vocale, Les Siècles, Ensemble Céladon, Le Banquet Céleste, Les Traversées Baroques, La Douce Semblance, Ensemble Correspondance in v zadnjem času z XVIII-21 Le Baroque Nomade. Florent je eden redkih lutnjistov, ki se ukvarja z poustvarjanjem večglasne improvizacije, kot so jo uporabljali glasbeniki 16. stoletja, na primer s tehniko ricercara.
https://florentmarie.jimdofree.com

Iris Tocabens je zelo zgodaj odkrila violo da gamba s Christianom Salajem na konservatoriju v Perpignanu. Diplomo iz glasbene smeri za ta instrument je leta 2018 prejela na pariškem konservatoriju v razredu Christine Plubeau in nadaljevala šolanje pri Nimi Ben David na Pôle Supérieur v Parizu-Boulogne-Billancourt. Iz muzikologije je diplomirala na univerzi Sorbonne in prejela prvo nagraso na splošnem srednješolskem tekmovanju. Trenutno pripravlja državno diplomo za učiteljico glasbe in profesionalno glasbenico. Iris Tocabens se je izpopolnjevala na več mojstrskih tečajih pri priznanih glasbenikih, kot so Marianne Muller, Paolo Pandolfo in Vittorio Ghielmi. Redno nastopa v Franciji in Evropi z ansambli, kot je XVIII-21 Baroque Nomade (Jean-Christophe Frisch):, in pod vodstvom Stéphanea Fugeta ali Sébastiena Daucéja.
https://www.sorbonne-universite.fr/portraits/iris-tocabens

Izvajalec na baročni flavti in dirigent Jean-Christophe Frisch je ustanovil ansambel XVIII-21 Le Baroque Nomade leta 1995. Od takrat je ansambel izvedel na stotine koncertov v 45 državah in na 4 celinah, od Norveške do Etiopije ali Ekvadorja do Indonezije. Bil je med prvimi zgodovinsko informiranimi izvajalci, ki so odkrili, kako lahko tradicionalno glasbo z ustnim izročilom uporabimo kot vir informacij za sodobne izvajalce stare glasbe. Jean-Christophe Frisch, umetniški vodja XVIII-21 Le Baroque Nomade, poučuje interpretacijo baročne glasbe na pariški univerzi Sorbonne, njegovo referenčno knjigo Le Baroque Nomade pa danes uporabljajo številni učitelji. V zadnjih letih je skušal razumeti, kako so dejanski glasbeniki v resnici živeli svojo glasbo v baročnih časih, z zgodovinskimi slikami pa je analiziral, kako je bila glasba prisotna v vsakdanjem življenju, od samostanov do vasi, gradov ali vrtov.

 

PARTNERJI