DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Rosarum Flores (AT)

Kdaj: četrtek, 13. 8. 2020 ob 20:30

Arkadijski prizori
Badia, Scarlatti, Gasparini, Pepusch, Händel, v povezavi s freskami Viteške dvorane

Vabljeni !

Naroči vstopnice:

Cena vstopnice:

Prost vstop&

Sporočilo umetnikov obiskovalcem

Vabimo vas, da se nam pridružite na sprehodu po Viteški dvorani Gradu Brežice. Baročne slikarije so nas navdušile, da smo poiskali glasbene obeske prav za njih, kar je bil še posebej užitek. Pridite z nami, da prisluhnete pesmi slavca. Ne spreglejte, da se lahko Venera, ki krade mir vašemu umu, usmili tudi ptičice, ki sanja o majhnem gozdu, medtem ko ždi v svoji jami. Opazujmo čas tišine ob majhnem vrelcu in občudujmo raznovrstnost ljubezni: od povsem nagonskega do besa in obupa. Človeški glas je popoln instrument, s katerim lahko odpremo svoje srce in se dotaknemo katerekoli duše, lutnja, harfa in flavte pa so rodovitno polje nepozabnega večera.

 

Rosarum Flores (AT)

Leta 2014 sta Ilse Strauß in Wolfgang Praxmarer ustanovila Ensemble rosarum flores, ki je specializiran za gojenje zgodnje glasbe na Tirolskem. Sodelujejo z različnimi muzeji in glasbenimi zbirkami, da bi našli redke zaklade. V zadnjih štirih letih so izvajali posebne programe za razstave, včasih v kombinaciji z vizualnimi umetnostmi in glasbo. Sodelujejo z igralci in pripovedovalci, da poudarijo intenziven odnos med literaturo, zgodovino in glasbo iz različnih obdobij.

Program dogodka

Francesco Gasparini (1661-1727):
Caro augelletto
iz: L’Oraculo de Fato
(Österreichische Nationalbibliothek, Wien)

Henry Purcell (1659-1695):
Two in one upon a ground
iz: The Prophetess or The History of Dioclesian
(The British Library, London)

Carlo Agostino Badia (1672-1738):
Augellin vago
(Österreichische Nationalbibliothek, Wien)

Santiago de Murcia (1673-1739)
El Amor
(Códice Saldívar, León, Mexico)

Georg Friedrich Händel (1685-1759):
Nò se emenderá jamás (HWV 140)
(Bibliotheca Bodmeriana, Köln/Genève)

Nicola Matteis (1650-1714):
The false Consonances of Music
(Glasgow University Library)

Johann Christoph Pepusch (1667-1752):
When love’s soft passion
(Bayerische Staatsbibliothek, München)

*******

Alessandro Scarlatti (1660-1725):
Più non m’alletta
iz: Venere e Adone
(Staatsbibliothek zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz)

Daniel Purcell (1664-1717)
Sonata Sola Flutto called the Cuckoo
Vivace / Presto
(Library of Congress, Washington)

Gottfried Finger (1655/6-1730)
A Ground. Adagio
iz: 40 Airs Anglois pour la Flute á un Dessus & une Basse
(Conservatoire Royal, Bruxelles)

Santiago de Murcia (1673-1739)
La Bacante
(Códice Saldívar, León, Mexico)

Georg Friedrich Händel (1685-1759):
Süße Stille, sanfte Quelle (HWV 205)
iz: Deutsche Arien
(The British Library, London)

Georg Friedrich Händel (1685-1759):
Sinfonia
iz: Saul
(London, The British Library)

Anonymus:
Partita (ca. 1700)
Gavotte / Menuett / Gigué
(Österreichisches Nationalbibliothek, Wien)

Anonymus:
When Daphne fair from Phoebus did fly

 

 

O projektu in koncertnem programu

Ko je mladi Georg Friedrich Händel prišel v Italijo, je spoznal najbolj znane italijanske skladatelje tistega časa. Gotovo je bil navdušen nad visoko kakovostjo glasbenega življenja, visoko virtuoznostjo glasbenikov in visoki pozornosti, ki sta jo glasbi posvečala kardinala Ottoboni in Pamphilj. Nič čudnega, da je vzpostavil stike z Accademio del'arcadia in si v teh krogih zagotovil primerno podporo. Na poti nazaj v Nemčijo se je Georg Friedrich Händel februarja 1710 ustavil v Innsbrucku in nedvomno je, da je spoznal Gottfrieda Fingerja in Jakoba Greberja, znana skladatelja, ki sta nekaj let pred tem prišla iz Anglije na Tirolsko v krog guvernerja Karla III. Filipa Pfalško-Neuburškega. Ta obisk Innsbrucka nas je spodbudil k oblikovanju programa, kjer se arkadski elementi združijo z angleškim okusom. Te povezave med Italijo in Anglijo bodo Händla spremljale do konca njegovega življenja.

Naš nocojšnji program se naslanja štiri elemente, prikazane na freskah viteške dvorane. Na primer, element zrak predstavlja skladba Carla Agostina Badie. Rokopis Augellin vago se nahaja v dunajski Narodni knjižnici in smo ga uredili za naš ansambel. Element zemlja prikazuje Ground Gottfrieda Fingerja. Ground je skladba s ponavljajočim se basom in variacijami višjega instrumenta. K elementu voda bomo izvedli Händlovo Nemško arijo Süße Stille, sanfte Quelle. Zadnji element, element ogenj, bomo interpretirali kot ogenj ljubezni s kantato Johanna Christopha Pepuscha: Ko je ljubezen mehka strast, When love’s soft passion.

Kratke instrumentalne skladbe bodo predstavile še dodaten pogled na te atraktivne freske. Prav poseben koncertni program vas bo vodil skozi galerijo slik Viteške dvorane gradu. Vsaka izvajana skladba bo posvečena posamezni baročni freski. Ker je veliko prizorov, ki prikazujejo naravo, štirje elemente in mitologijo, ne preseneča, če pomislimo na literarni krog Accademie dell' Acadia. Tako so ga imenovali, ker je bil glavni namen reformirati dikcijo italijanske poezije pod navdihom pastoralne literature. Marsikdo ne ve, da so bili med člani te akademije tudi znani glasbeniki, kot sta Arcangelo Corelli ali Alessandro Scarlatti, med bivanjem v Italiji pa je bil celo mladi Georg Friedrich Händel dobrodošel gost na sestankih v čudovitih vrtovih in palačah kardinalov Pietra Ottobonija in Benedetta Pamphilja.

To ljubezen in hrepenenje po čistosti narave slišimo: grmenje valov, pesem slavčka ali preprosto basovsko melodijo, ki je podlaga koloraturam visokega glasu. To bo zabaven večer, poln virtuoznih inštrumentalnih del in ganljivih arij. Sopran bodo spremljali naši inštrumenti: lutnja, kitara, kljunaste flavte in harfa.

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Dvonadstropni grad je najmogočnejša stavba v Brežicah, zgrajena sredi 16. stoletja, na mestu kjer je stal grad, porušen med vseslovenskim kmečkim uporom leta 1515. V mirnejših časih je plemiška rodbina Attems grad spremenila v rezidenco.

PARTNERJI