DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Festivalski predtakt

Kdaj: sreda, 17. 8. 2022 ob 19:00

Naroči vstopnice:

Cene vstopnic

Jorge Jiménez (ES)

Sporočilo umetnika obiskovalcem

Leta 1996 sem v znameniti različici Glena Goulda na preprostem kasetofonu prvič slišal Bachove Goldbergove variacije. Od takrat me ta čudovita kompozicija ni izpustila. Sprva sem se sprijaznil z dejstvom, da kot violinist tega dela nikoli ne bom mogel igrati. Toda sčasoma sem spoznal, da lahko na violini zveni več glasov hkrati, za kar je primer šestih slavnih partit in sonat za solo violino Johanna Sebastiana Bacha. Končno sem se lotil dela in začel prepisovati eno najbolj zapletenih klavirskih skladb baroka v skladbo za solo violino. To je bilo kot krčenje, ko bi poskušali vse pohištvo iz Versajske palače namestiti v majhno, očarljivo garsonjero v središču Pariza: izbrati je treba le najboljše kose pohištva, hkrati pa ohraniti občutek velike sobe v majhnem novem prostoru.

 

Moje umetniško poslanstvo

Z več kot 20-letnimi izkušnjami dela z najboljšimi umetniki in ansambli v Evropi, z odličnim poznavanjem tega repertoarja in izčrpanjem vseh tehničnih možnosti svojega inštrumenta, si prizadevam podajati najboljšo glasbo in najbolj vznemirljive skladbe v jezikovni in zvočni svet baročne violine in občinstvu ponuditi nov način poslušanja te glasbe in instrumenta.

 

Snemanje: Radio Slovenija

Program dogodka

Klepet s Jorgejem Jiménezom (ES)

 

Vprašanja umetniku

Z vprašanji umetnikom in njihovimi odgovori želimo obiskovalcem približati vlogo umetnikov v družbi, njihove poglede in delo. Na predtaktu bo premalo časa, da se dotaknemo vsega, kar vas zanima. Obiskovalci predtakta ste povabljeni, da pogovor osredotočite na tista vprašanja, ki so za vas bolj zanimiva. Vabljeni ste, da nam predhodno posredujete dodatna vprašanja, ki jih bomo predstavili našim umetnikom. Vse odgovore umetnikov bomo zbrali v posebni publikaciji, ki jo bomo izdali ob zaključku letošnjega festivala. Svetovalki pri oblikovanju vprašanj sta Vesna Volk (Radiotelevizija Slovenija) in Marina Žlender (Revija Glasna).

Vprašanja so oblikovana v treh sklopih: umetnik kot oseba (kako izgleda vaš običajen dan, ko niste na potovanju, kako izgleda vaše delo na instrumentu, kako izgleda vaše delo z mladimi in kako dojemate njihov odnos do glasbe, kako jim jo posredujete), priprava programa (kako načrtujete programski koncept, kje in kako zajemate ideje za oblikovanje koncertnega programa in s kakšnimi ovirami se srečujete, kako oblikujete koncertni program, kako se srečujete z drugimi umetniki, kako se vključujete v druge ansamble in kako izgleda, ko sestavljate svoj ansambel, kako pristopate do arhivov in kako jih raziskujete, kako vas sprejemajo ustanove, ki skrbijo za to kulturno dediščino, in s kakšnimi težavami se soočate v fazi, ko iščete in izbirate dela za program), moč umetnosti (kako lahko glasba in katerakoli druga umetnost prispeva v boljšo družbo, kakšen je vpliv umetnosti na izzive politike in varovanja okolja, kako lahko umetnost kljubuje nasilju države nad svobodo izražanja, kakšne so vaše izkušnje, kako vidite prihodnost umetnosti in kakšna je njena vloga pri oblikovanju družbe v naslednjih stoletjih, kako vidite v naslednjih desetletjih razvoj področja, ki mu pravimo stara glasba).

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Grad Brežice je lep primer utrjene renesančne grajske arhitekture v ravnini s štirimi mogočnimi okroglimi obrambnimi stolpi in prostornim grajskim dvoriščem. Utrjeni grad ima v notranjosti razkošne baročne poslikave.

PARTNERJI