DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Cappella Musicale Beata Vergine del Rosario (IT)

Cappella Musicale Beata Vergine del Rosario (IT)

 

solisti:

Adriana Tomišić (HR), Teodora Tommasi (IT): sopran

Lora Pavletić (HR): alt

Peter Gus (SI), Stefano Speranzon (IT): tenor

Hao Wang (CN): bas

Claudio Rado (IT), Nicola Mansutti (IT): violina

Simone Siviero (IT), Clelia Gozzo (IT): viola

Giulio Padoin (IT): violončelo

Gabriele Avian (IT): čembalo

Emilio Bezzi (IT): teorba

 

zbor:

Maria Viviani (IT), Anna Tarca (IT), Sara Dentice (IT): sopran

Tünde Noémi Nagy-Boros (HU) , Dragana Paunović (RS), Elisa Widmar (IT), Daniele Pilato (IT): alt

Emanuele Petracco (IT), Aleš Petaros (SI): tenor

Enrico Basello (IT), Marco Narduzzi (IT), Matthias Probst (DE): bas

 

Elia Macrì (IT): dirigent

 

Ansambel Cappella Musicale Beata Vergine del Rosario je bil ustanovljen leta 2009 v Trstu, kjer ima rezidenco v cerkvi Beata Vergine del Rosario. Njihovi nastopi so skoraj vedno v času bogoslužja. Ansambel sestavljajo mladi glasbeniki iz Italije, Slovenije, Hrvaške, Madžarske, Nemčije in Kitajske, ki delujejo v Trstu. V zadnjem desetletju je ansambel izvedel vrsto skladb od renesanse do pozne romantike, s posebnim poudarkom na repertoarju med 16. in 18. stoletjem: Mozartovo Krönüngsmesse in Rekvijem, Bachov Magnificat, Božični oratorij, Janezov pasijon in h-mol mašo, Monteverdijeve Psalme in Vespere della Beata Vergine, Scarlattijevo Messa per il Santissimo Natale in Vesperi della Beata Vergine, Schützove Die sieben Worte Jesu Christi am Kreutz, Händlov Messiah, Te deum Charpentierja, Lullyja in Heinichena, Pergolesijevo Stabat Mater ter Responsori delle tenebre Gesualda da Venosa in Da Victorie. 

 

Elia Macrì, 34 let, je bil rojen Trstu, kjer je diplomiral kot pianist in dirigent na Conservatorio di Musica G. Tartini. Tri leta je študiral klavir in komorno glasbo na glasbeni akademiji Liszt Ferenc v Budimpešti in bil eno leto korepetitor na dunajskem konservatoriju. Ko se je vrnil v Italijo, je ustanovil ansambel Cappella Musicale Beata Vergine del Rosario in postal zborovodja v isti cerkvi. Hkrati je bil korepetitor v gledališču Giuseppe Verdi v Trstu in učitelj klavirja v različnih javnih šolah. Zanima ga tudi raziskovanje loklanih skladateljev, v zadnjih letih je uredil 10 preludijev za klavir in Liriche za glas in klavir (2012) Vita Levija ter za Pizzicato Verlag Helvetia Liriche za glas in klavir (2017) Raffaella de Banfielda.

Stefano Speranzon, tenor, se je rodil leta 1988. Na univerzi v Trstu je diplomiral iz fizike. S študijem petja je pričel leta 2009. Njegovi glavni profesorji so bili C. Miatello, L. Antonaz in L. Rizzetto. Leta 2014 se je udeležil mojstrskega tečaja baročne izvajaske prakse pri Antoniu Florii na poletni glasbeni šoli in festivalu v Arezzu in pri tem sodeloval pri izvedbi Venezianovega Passione secondo Giovanni pod vodstvom A. Floria. Je član ansambla Cappella musicale Beata Vergine del Rosario iz Trsta, s katerim je izvedel Monteverdijevo Vespro della Beata Vergine, Schützove Die sieben Worte Jesu Christi am Kreuz, Charpentierjev Te Deum, Scarlattijevo Vespero della Beata Vergine, več del Johanna Sebastiana Bach, vključno z Magnificat, kantato Nun komm, der Heiden Heiland. h-mol mašo in Janezov pasijon ter Schubertovo mašo št. 2 v G-duru, , D167.
 
Peter Gus je po odlično opravljeni diplomi za violino pri J. Križniču in Č. Šiškoviču leta 2002 študiral baročno petje pri L. Dordolu. Redno nastopa v Italiji in tujini, kot solist in pevec v številnih ansamblih (Canto d'Orfeo, laBarocca, Vox Altera, Venice Monteverdi Academy, La stagione armonica) in pevskih zborih (Coro FVG, zbor RSI v Luganu, Zürcher Singakademie, Le Chœur de l'Opéra de Dijon) pod vodstvom priznanih dirigentov, kot so L. Bacalov, G. Capuano, R. Jacobs, D. Fasolis, T. Koopman in M. Poschner. Od leta 2012 pogosto sodeluje s Cappello musicale Beata Vergine kot solist tenor in kontratenor. Ob številnih sodelovanjih s tem ansamblom je leta 2013 nastopil kot kontraaltist v Pergolesijevi Stabat Mater in 2014 kot evangelist v Bachovem Pasijonu po Janezu.

Adriana Tomišić je lahki lirični sopran. Rojena in odrasla je v Puli na Hrvaškem. Glasbeni študij je začela s štirimi leti in pokazala velik talent pri petju in flavti. Po končani glasbeni šoli v domačem kraju je nadaljevala študij na Konservatoriju v Trstu, kjer je diplomirala iz flavte in opernega petja. Večina njenih vokalnih nastopov vključuje sakralno glasbo Monteverdija, Scarlattija, Hasseja, Händla, Bacha in Mozarta. Njen širok repertoar sega od baroka, klasike in romantike do sodobne glasbe in vključuje ne le klasično glasbo, ampak tudi glasbeno gledališče in popularno glasbo. Kot flavtistka sodeluje z več manjšimi ansambli in orkestri. Trenutno poučuje, kot samostojna umetnica pa nastopa po vsej Evropi.

Teodora Tommasi je v Trstu diplomirala iz kljunaste flavte v Vidmu pa iz harfe. Trenutno opravlja drugo leto magistrskega študija renesančnega in baročnega petja pri Gemmi Bertagnoli na konservatoriju v Vicenzi, kjer študira tudi baročno harfo pri Chiari Granata. Od januarja 2019 obiskuje Aves (Advanced vocal ensembles studies) na Scholi Cantorum Basiliensis. Kot flavtistka, harfista in pevka je z mnogimi ansambli in kot solistka nastopala po številnih krajih v Italiji, Sloveniji, Avstriji, Nemčiji, Belgiji, na Nizozemskem, Kitajskem in ZDA. Sodelovala je pri snemanju Dufayeve balade Se la face ay pale (Amadeus), Joyeve maše O Rosa Bella (Brilliant Classics) in La schola de canto e liuto (La bottega Discantica), od nedavmega pa sodeluje z ansamblom La Reverdie kot pevka, harfistka in flavtistka. Sodelovala je pri njihovem zadnjem snemanju L'occhio del cor (Arcana), posvečenem Landiniju. Trenutno poučuje kljunasto flavto in harfo na Liceo Musicale v Trstu.

Baritonist Hao Wang se je rodil na Kitajskem in začel glasbeni študij s štirimi leti. Po končani srednji šoli se je preselil v Padovo na študij psihologije in da bi izboljšal znanje italijanskega jezika. Leta 2011 se je vpisal na Tartinijev konservatorij v Trstu, kjer je z odliko diplomiral. Ko je leta 2016 prejel štipendijo, je nadaljeval specialni študij operne interpretacije na Visoki šoli za glasbo, gledališče in medije v Hannovru. Leta 2018 je bil v vsetovni selekcji izbran kot eden 15 kandidatov, da se pridruži Akademiji Belcanto Rodolfo Celletti pri uglednem 44. Festivalu della Valle d'Itria. Povabljen je bil k produkcijam Debussyjevega Padca hiše Usher ter Rossinijevih oper Potovanje v Reims in Pepelka. Sodeloval je pri mnogih koncertih, med drugim pri Orffovih Carmina Burana, Mozartovem Requiemu in Veliki maši v c-molu, Händlovem Mesiji in Bachovih h-mol maši, Janezovem pasijonu in Magnificatu. Od 2010 je na rednem študiju pri Shermanu Loweju.

Lora Pavletić je bila rojena na Reki (HR). Kot mezzosopranistka, vodja vokalnih skupin in zborovodkinja je nastopala na Hrvaškem, v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Nemčiji in na Švedskem. Glasbeni študij je pričela pri D. Krušelj-Jerković, iz opere pa je diplomirala pri Riti Susowski na Konservatoriju G. Tartini v Trstu. Hkrati je študirala tudi zborovsko dirigiranje pri A. Martinolliju in se udeležila številnih mojstrskih tečajev pri C. Ludwigu, G. Surianu in M. Zadru. S tem je poglobila svoje znanje v nemškem Liedu in operetnem repertoarju. Leta 2016 se je pridružila Cappelli Musicale Beata Vergine del Rosario in kot solistka nastopila predvsem v sakralnih delih, Bachovem Magnificatu, h-mol maši in Božičnem oratoriju, Mozartovem Requiemu, Pergolesijevi Stabat Mater, Heinichenovem Te Deum in Händelovem Mesija.