DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Simone Vallerotonda (IT)

Kdaj: 14. 8. 2019 ob 20:30

L'ultimo romano: lutnjisti in kitaristi v Rimu med 17. in 18. stoletjem

Naroči vstopnice:

Cena vstopnice: 10 - 25 EUR

Festibus: Ljubljana (Hala Tivoli) - Soteska ob 17:15. Cena: 10 EUR | Zagreb - Soteska ob 16:30. Cena: 10 EUR.

Simone Vallerotonda (IT): arhilutnja, baročna kitara

L'ultimo romano: lutnjisti in kitaristi v Rimu med 17. in 18. stoletjem

 

Sporočilo umetnika obiskovalcem

Da bi razumeli rimsko glasbo, je treba upoštevati mestno pokrajino: številne cerkve, veličastne starodavne ruševine, ki so - popolnoma vstavljene v urbano tkivo - ustvarile spektakularno stratifikacijo stoletij, velike zelene površine, barve palač, velikodušna razsvetljava, bleščeče jasno nebo... Razkošje, slovesnost in ironična lahkotnost so temelji, na katerih je zgrajena rimska glasbena šola. Od renesanse do baroka – prevlada nad raznolikostjo posameznih stilov - ta osnovna koda živi naprej: slovesnost in gravitacija ter določena zvita in brezskrbna lahkotnost. Arhilutnja in kitara, »zvezdna« instrumenta baroka, pričarata te obe plati, tiste večne lastnosti, ki so šle skozi stoletja, ne da bi sploh izginile zaradi svojega brezčasnega značaja. Oživijo izgubljeni zvok mesta, ki se še danes, morda le tišje in bolj skrito, odraža v njih.

 

Simone Vallerotonda

 

Rojen leta 1983 v Rimu, je študiral klasično kitaro. Pri 18 letih, globoko zaljubljen v staro glasbo, je kupil lutnjo brez ideje, kako jo sploh igrati. Po študiju lutnje pod Andreajem Damianijem na konservatoriju "Santa Cecilia" v Rimu, kjer je diplomiral z najvišjimi ocenami. Kasneje je magistriral na teorbi in baročni kitari na "Staatliche Hochschule für Musik" v Trossingenu (Nemčija) pod vodstvom Rolfa Lisleva, tudi z najvišjimi ocenami. Še enkrat je z odliko diplomiral iz filozofije na Univerzi "Tor Vergata" v Rimu, kjer je predložil doktorsko disertacijo o odnosih med glasbo iz 18. stoletja in francoskimi filozofi.

Leta 2011 se je uvrstil na prvo mesto v razredu solistov na mednarodnem tekmovanju za lutnjo "Maurizio Pratola", kjer je prejel tudi najvišjo nagrado v oddelku za komorno glasbo REMA (Réseau Européen de Musique Ancienne).

Nastopal je na raznih gledališčih in koncertnih prizoriščih v ZDA, Avstraliji, Južni Ameriki, na Daljnem Vzhodu, v Evropi, kot so: Carnegie Hall v New Yorku, Sydney Conservatorium, Teatro de la Ciudad v Mexico Cityju, Teatro Municipal v Santiagu de Chile. Singapore Lyric Opera, amsterdamski Concertgebouw, londonski Wigmore Hall, Theater an der Wien, gledališče Champs Élysées v Parizu, Casa da Música v Oportu, akademija Liszt v Budimpešti, Berlinska filharmonija, Nacionalna akademija Santa Cecilia v Rimu. Med neštetimi festivali, ki so ga povabili: Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, festival Opera Sferisterio, Lufthansa Festival of Baroque Music, Settimane Musicali di Stresa, Festival Ravenna, Festival Beaune, Festival Ambronay, Musikefestspiele Potsdam, Festival Bruges, Festival Utrecht, Festival Actus Humanus Danzig, OperaRara Krakov, Poznan Baroque Festival.

Snemal je za velike radijske in televizijske postaje, kot so RAI, ABC, BBC, Mezzo, France Musique, Radio4, Art, Polskie Radio, Kulturradio, RSI, Radio Classica, Vatican Radio, kot tudi za založbe Naïve, Sony, Erato , EMI, Decca, Amadeus, Brilliant, Aparté, E Lucevan Le Stelle Records, Arcana Outhere Music.

Poleg solistične dejavnosti sodeluje kot kontinuirani igralec v različnih zasedbah, med drugim: Modo Antiquo, Les Ambassadeurs, Imaginarium Ensemble, Mare Nostrum, Il Pomo d’Oro, Rimska Nacionalna Akademija Santa Cecilia. Je odprt za eksperimentiranje in sodeluje tudi z inovativnim ansamblom Soqquadro Italiano.Na Konzervatoriju za glasbo "Antonio Scontrino" v Trapani (IT) poučuje lutnjo. Je projektni professor za baročno kitaro na konservatoriju "G. B. Martini", Bologna (IT) in konservatoriju "L Refice", Frosinone (IT).

Leta 2014 je ustanovil svoj lastni ansambel "I Bassifondi", ki ponuja repertoar za kitaro iz 17.-18. stoletja, teorbo in lutnjo s continuo. Njihov prvenec "Alfabeto falso" je bil nominiran v ICMA 2018 (mednarodna nagrada za klasično glasbo) med najboljšimi baročnimi instrumentalnimi ploščami.

www.simonevallerotonda.com/ | Facebook

Program dogodka

Kontrapunktna strogost "rimske šole", takojšnja lahkotnost modnih pesmi, ki se igrajo na kitari, lahka virtuoznost, vljudnost v melodični milosti: to so barve velike freske Večnega mesta. Od poznega 16. stoletja in vse do 18. stoletja so avtorji, kot so Lorenzino, Kapsberger, Valdambrini, Zamboni, ki se s svojim imenom s ponosom umeščajo v »Romano«, kljub različnim individualnim značilnostim prikazali isti kompozicijski duh; sestavljen iz gostote, strogosti, veličastnosti in izrazne neposrednosti.

Da bi razumeli rimsko glasbo, je treba upoštevati mestno pokrajino: številne cerkve, veličastne starodavne ruševine, ki so - popolnoma vstavljene v urbano tkivo - ustvarile spektakularno stratifikacijo stoletij, velike zelene površine, barve palač, velikodušna razsvetljava, bleščeče jasno nebo...Vse te lastnosti, ki združujejo »moderen« barok z antiko, v ulice centra Rima natančno zrcalijo grob kontrapunkt in melodično jasnost glasov. Razkošje, slovesnost in ironična lahkotnost so temelji, na katerih je zgrajena rimska glasbena šola. Od renesanse do baroka – prevlada nad raznolikostjo posameznih stilov - ta osnovna koda živi naprej: slovesnost in gravitacija ter določena zvita in brezskrbna lahkotnost. Arhilutnja in kitara, »zvezdna« instrumenta baroka, pričarata te obe plati, tiste večne lastnosti, ki so šle skozi stoletja, ne da bi sploh izginile zaradi svojega brezčasnega značaja. Oživijo izgubljeni zvok mesta, ki se še danes, morda le tišje in bolj skrito, odraža v njih.

Lokacija

Soteska, Hudičev turn

V Soteski, majhni vasi, stisnjeni med gozdnati planoti, že dobrih tristo let stoji in buri duhove HUDIČEV TURN. Ljudsko izročilo pojasnjuje nenavadno ime vrtnega paviljona: grajska gospoda naj bi tam prirejala radožive zabave z mladimi in lepimi dekleti.

FESTIBUS

Cena Festibusa (avtobusna povezava z vsemi koncerti zunaj Ljubljane) je enotna ne glede na lokacijo in znaša 10,00 EUR. Odhod izpred Hale Tivoli.