DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Projekt Lazarus (HR)

Kdaj: 24. 8. 2019 ob 20:30

Vabljeni na koncert hrvaškega ansambla Projekt Lazarus!

Naroči vstopnice:

Cena vstopnice: 10 - 25 EUR

Festibus: Ljubljana (Hala Tivoli) - Brežice ob 17:15. Cena: 10 EUR. | Zagreb - Brežice ob 17:00. Cena: 10 EUR

Projekt Lazarus (HR)

Darija Auguštan, Daniela Perosa, Tanja Ruždjak, Iva Krušić: sopran

Martina Menegoni, Nikolina Virgej Pintar: mezzosopran

Siniša Galović, Ivan Martinčić: tenor

Matija Meić, Robert Palić: bas

Lucija Pejković:  violončelo

Izidor Erazem Grafenauer: teorba

Franjo Bilić: orgle

Martina Mičija Palić: umetniška sodelavka 

Darijan Ivezić: umetniški vodja in dirigent

www.hgc.hr/en/projekt-lazarus-2/

 

Nova branja starih mojstrov

 

O projektu

Projekt Lazarus je bil sprva ustanovljen z namenom oživljanja in promocije hrvaške glasbene dediščine pozne renesanse in baroka, s posebnim poudarkom na znanstvenih raziskavah vodilnega hrvaškega strokovnjaka, akademika Ennioja Stipčevića in njegovih sodelavcev. V okviru prizadevanj za kontekstualizacijo hrvaške renesanse in baročne glasbene dediščine skozi vidike evropske kulturne dediščine, se Hrvaški glasbeni center skozi Projekt Lazarus že več let trudi za revitalizacijo in promocijo hrvaške renesanse in baročne glasbe, s poudarkom na skupni zahodni Evropski civilizaciji in kulturnem poreklu, ki predstavlja pravo kulturno bogastvo, ustvarjeno v stoletjih, temelj evropske prihodnosti.

 

 

Projekt Lazarus (HR)

Na hrvaški glasbeni sceni od leta 2013 vodi nov profesionalni ansambel, imenovan "Projekt Lazarus", katerega neobičajno ime skriva glavni cilj tega ansambla - revitalizacijo hrvaške glasbene dediščine. "Projekt Lazarus" je v okviru združenja Hrvaškega glasbenega centra ustanovil iniciator in ustanovitelj ansambla bas Robert Palić, član Opere HNK v Zagrebu. Raziskovanje, revitalizacija, promocija in predstavitev hrvaške glasbene dediščine so glavni cilji Projekta Lazarus, ki se uresničujejo z dvema glavnima procesoma; raziskovati še neodkrito glasbeno literaturo od 16. do 18. stoletja v sodelovanju s strokovnjaki za to obdobje in modeliranjem profesionalnega ansambla, potrebnega za pripravo in predstavitev glasbenih del.

Program dogodka

O koncertnem programu

Koncertni program je zasnovan tako, da predstavlja dva baročna skladatelja iz dveh obdobij in zelo različnih geografskih okolij. Bonaventura Beretta OFMConv. (Saronno, 1594 - Conegliano, 1687), je skoraj povsem neznan italijanski skladatelj s samo enim ohranjenim delom, zbirko dveh do štiri vrstičnih psalmov »Clio sacra« - Davidicos psalmos vespertinis horis adscriptos notis musicis decantans, objavljeno v Benetkah leta 1635. Zbirko sestavlja 17 psalmov, napisanih za dva in štiri glasove (SATB). Dvovrstični lirski psalmi so sestavljeni iz več glasovnih parov, najpogosteje za sopran in bas, ki niso bili najpogostejši primer v baročni literaturi (pogosteje imamo podobne glasove, kot so sopran ali tenor), medtem ko so štiri vrstični psalmi zapisani v mešanem naboru štirih glasov. Čeprav se najnovejše "soli" in "tutti" spremembe v zadnji reviziji "Clio sacra", ki temelji na rokopisnih virih, je mogoče priznati kot homofonično in polifonično obdelane verze, ki postanejo "solo" v poznavanju baročne tradicije tolmačenja. Takšna sprememba daje izvajalcem, odvisno od velikosti vokalne skupine, večjo svobodo pri ustvarjanju različnih harmonij znotraj kompozicije.

Nekaj psalmov v zbirki je bilo izvedenih skozi dvo- in štiri-vrstične komplete, ki so prav tako značilni za to delo, zaradi česar so bolj »prilagodljivi« za izvedbo, brez potrebe po izvedbi zbirke v celoti. Ker štiri vrstični psalm, z baročno tehniko »soli« in »tutti«, prikazuje napredno polifonično tehniko, ki je v veliki meri zasnovana na renesančni literaturi, pa tudi na večji kompleksnosti znotraj vrstic, bo na tem koncertu Projekt Lazarus iz zbirke predstavil štiri-vrstične psalme.

Domenico Scarlatti (1685-1757) je bil rojen v Neaplju in se izobraževal v Neaplju in Benetkah, je večino svojega življenja preživel na Portugalskem in v Španiji. Iz njegove zelo bogate zapuščine za večerni koncert smo se odločili, da predstavimo njegovo mojstrovino »Stabat Mater« za deset glasov (približno 1715). Stabat Mater je mojstrovina vokalne in instrumentalne literature. Njegove razsežnosti, edinstven prostorski koncept, nepremagljiv dramatični zagon, lirična sladkost v kombinaciji z jasno slogovno enotnostjo in izjemno organiziranostjo barvnih virov, so to delo uvrstili v družbo velikih glasbenih dosežkov prve polovice 18. stoletja. Stabat Mater je meditativno sestavljen in jasno namenjen liturgični uporabi. Kompozicija je razdeljena na sedem odstavkov, v katerih se spreminja od 1 do 5 verzov. V primerjavi z drugimi deli tega obdobja je »Stabat Mater« v veliki meri zasnovana na oblikah 16. stoletja, polifonične melodije pa se pojavljajo v kontrapunktni tapiseriji, čeprav občasno pridejo na vrh tudi posamezni glasovi. Zadnji odstavek je v velikem nasprotju s prejšnjimi odstavki; plesne pisave nas vodijo nazaj v moderni stil skladateljevega časa in so briljanten znak iznajdljivosti Domenica Scarlattija.

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Dvonadstropni grad je najmogočnejša stavba v Brežicah, zgrajena sredi 16. stoletja, na mestu kjer je stal grad, porušen med vseslovenskim kmečkim uporom leta 1515. V mirnejših časih je plemiška rodbina Attems grad spremenila v rezidenco.

FESTIBUS

Cena Festibusa (avtobusna povezava z vsemi koncerti zunaj Ljubljane) je enotna ne glede na lokacijo in znaša 10,00 EUR. Odhod izpred Hale Tivoli.