DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Nova Schola Labacensis (SI)

Tadeja Pance: sopran, kastanjete, tamburin
Tomaž Šinigoj: violina, balafon
Erazem Grafenauer: baročna lutnja, renesančna kitara
Miha Šinigoj: violončelo, berberski lutar
Marko Angelski: teorba, kalimba, ptičje trkalo
Boris Šinigoj: vodstvo, baročna kitara, teorba

 

Nova Schola Labacensis je edinstveni slovenski lutenjski ansambel za staro glasbo, ki ohranja in nadaljuje izročilo Schole Labacensis, prvega slovenskega ansambla za staro glasbo. Pri tem se opira na domače in širše evropsko glasbeno izročilo glasbe srednjega veka, renesanse in baroka, pri čemer ne izključuje tudi izvajanja sodobnejših skladb. Med svoje predhodnike, ki so nekoč delovali v današnjem slovenskem prostoru, s ponosom štejemo Giacoma Gorzanisa, renesančnega lutnjista iz Trsta, Janeza Bertolda Höfferja, baročnega lutnjista iz Ljubljane in ustanovitelja Academiae Philharmonicorum Labacensis (1701), prvi sodobni ansambel za starejšo glasbo Schola Labacensis, posebno njegovega ustanovitelja Janeza Höflerja, lutnjista Primoža Sobana in Tomaža Šegula ter Pavla Šraja iz Radovljice, lutnjista in prvega sodobnega izdelovalca lutenj pri nas.

 

________________________

Program:

Popotovanje z baročno kitaro: Glasbeno potovanje z baročno kitaro nas vodi od temperamentnih plesov evropskega baročnega glasbenega izročila do duhovitega Speva norosti v slogu Hvalnice Erazma Rotterdamskega.

  • Gaspar Sanz (1640–1710)
    Folias
  • Henri du Bailly (? - 1637)
    Yo soy la Locura
  • Santiago de Murcia (1673 - 1739)
    Los Ympossibles

Nova Scola Labacensis v medijih:

V Spacalovi galeriji je ogrlica štirinajstih skladb z lutnjami ... izzvenela kot nekaj samoumevnega. Mnogo je k temu občutku prispeval sam grajski prostor, kajti kot pravi Šinigoj: »Lutnja ni za velike koncertne dvorane … skladatelj Stravinski jo je imel celo za najbolj intimen inštrument.« Glede na tokrat slišano in sodeč po odzivih polnoštevilnega občinstva bo v prostorih gradu Štanjel in še kje drugje odslej lutnja pogosteje izvabljala nostalgijo in dramila čute. (Bogdan Macarol, Lutnja – renesančna kraljica glasbil, Bonbon 28. oktober 2008, Leto 3, št. 134).

Tadeja Pance

Glasba je njena stalna spremljevalka že od srednje šole dalje, od aktivnega sodelovanja v mladinskem mešanem pevskem zboru Veter do solopevskega izobraževanja v letih 2002–2009 pri profesorici Barbari Nagode na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik. Prestižno prvo mesto v vokalnem muziciranju je prejela na mednarodnem glasbenem tekmovanju Cogoleto 2009 v Genovi. Od leta 2008 kot solopevka sodeluje z lutenjskim ansamblom Nova Schola Labacensis. Leta 2008 in 2009 je aktivno sodelovala na Dnevih lutnje v okviru Festivala stare glasbe v Škofji Loki. V Trubarjevem letu je sodelovala pri praizvedbi protestanskega korala in tedanjih posvetnih pesmi pri nas, v duetu La Turturella z lutnjistom Žigo Krofličem, kot solistka je pela v Mozartovi Krönungsmesse, Spatzenmesse, Haydnovi maši sv. Nikolaja pod taktirko Tomaža Faganela in drugje. Trenutno se spopolnjuje pri prof. Barbari Jernejčič.

Tomaž Šinigoj

Po zaključku študija violine pri profesorju Mateju Venieru na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani nadaljuje študij violine in viole pri prof. Džordžu Beraku na GŠVR. Izpopolnjeval se je na seminarjih pri violinistih Vasiliju Meljnikovu in Jerneju Brencetu. Izpopolnjeval se je tudi v jazz improvizaciji pri kitaristu Ratku Zjaći na festivalu Jazzinty v Novem mestu in pri jazz pevki, skladateljici in violončelistki Andrejki Možina na Jazz Festivalu v Gorici v Italiji. Kot najmlajši violinist je nastopil z godalnim orkestrom Glasbene šole Ljubljana Moste Polje na gostovanju v Berlinu. V zadnjem času redno nastopa kot solist z baročno violino z ansambloma Trio Vagantes in Nova Schola Labacensis. Poleg violine in viole igra tudi srednjeveški altovski fidel, balafon in berberski bendir.

Erazem Grafenauer

S sedmimi leti je začel s študijem klavirja (prof. S. Zorko) in z osmimi leti s študijem kitare (prof. E. Hren). Študij nadaljuje v razredu profesorja Andreja Grafenauerja na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kot solist je koncertiral v različnih mestih po Sloveniji v ciklih GML, v Italiji, Srbiji, Franciji, Nemčiji in na Madžarskem. Nastopa v različnih komornih skupinah kot kitarski duo Les deux amis in baročni ansambel Hymnina, v katerem igra vihuelo, lutnjo in teorbo. Osvojil je več prvih nagrad na nacionalnih in mednarodnih tekmovanjih (TEMSIG, Murski kitarski festival, Enrico Mercatali Concorso, Fernando Sor) in prejel dve študentski Prešernovi nagradi kot solist in kot član ansambla Hymnia. Kot solist je nastopal s simfoničnima orkestroma Slovenske Filharmonije, SNG Maribor in godalnim orkestrom Akademije za glasbo Ljubljana. Trenutno se izpopolnjuje tudi v igranju na baročno lutnjo pri profesorju Borisu Šinigoju na oddelku za staro glasbo Glasbene šole Ljubljana Vič Rudnik.

Miha Šinigoj

Miha Šinigoj je študiral jazz violončelo pri profesorici Andrejki Možina v Gorici v Italiji in kontrabas na jazz oddelku Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani v razredu profesorja Matevža Smerkolja. Doslej se je izpopolnjeval na seminarjih  pri violončelistu Damiru Hamidulinu in pri profesorici Tanji Babnik na Glasbeni šoli Vič Rudnik v Ljubljani. Izpopolnjeval se je tudi v jazz improvizaciji pri kontrabasistu Jorisu Teepeu na Jazzinty v Novem mestu in pri Andrejki Možina na Jazz Festivalu v Gorici. Kot violončelist je nastopal z mladinskimi godalnimi orkestri v Ljubljani, Velenju, Kopru, Berlinu, Novem Sadu in Beogradu, kjer so z beograjskim zborom Collegium Musicum izvedli Pergolesijevo Stabat Mater z dirigentko Darinko Matić Marović. Igral je tudi v klavirskem triu Kult. V zadnjem času nastopa kot solist na baročnem violončelu z ansambloma Nova Schola Labacensis in Trio Vagantes. Poleg violončela in kontrabasa igra tudi srednjeveški tenorski fidel in berberski lutar.

Marko Angelski

Po triletnem študiju kljunaste flavte je začel s študijem klasične kitare pri profesorju Borisu Šinigoju, ki ga je navdušil tudi za igranje renesančne lutnje. Je redni član lutenjskega ansambla Nova Schola Labacensis. Več kot desetletje je tudi redni član ansambla folklorne skupine France Marolt, s katerim je gostoval v številnih državah. Poleg tega igra kontrabas v etno skupini The Poušters. Trenutno se izpopolnjuje v igranju na teorbo v razredu Borisa Šinigoja na oddelku za staro glasbo na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik.

Boris Šinigoj

Že pred zaključkom študija klasične kitare na Akademiji za glasbo in filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani se je posvetil igranju na renesančno lutnjo in raziskovanju primarnih virov. Lutnjar Ivo Magherini ga je kmalu seznanil z vodilnima lutnjistoma Hopkinsonom Smithom in Paulom O'Dettem. Spopolnjeval se je v sodelovanju s člani ansamblov Dufay Collective in Camerata Trajectina. S solističnimi in komornimi koncerti je gostoval po Evropi, ZDA in Kanadi. Nedavno je posnel solistično zgoščenko z naslovom »Lutnje« z reprezentativnim izborom skladb za arabsko, renesančno in baročno lutnjo ter arhilutnjo in kitarone. Sodeluje tudi s simfoničnima orkestroma Slovenske filharmonije in RTV Slovenija. Je umetniški vodja in ustanovitelj lutenjskega ansambla Nova Schola Labacensis ter profesor lutnje na Glasbeni šoli Ljubljana Vič Rudnik in na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

 

Video posnetek:
Nova Schola Labacensis - Lamma Bada Yatathanna

Video posnetek:
Nova Schola Labacensis - Zrejlo je žito