Podprite Seviqc Brežice v boju za enakopravnost v kulturi.
DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QUAM CREATA

ENG

Nexus Baroque

Kdaj: 14. 10. 2017 ob 20:00

Naroči vstopnice:

Cena vstopnice: 10 - 25 €

Festibus: 17:15 Festibus: Odhod izpred Hale Tivoli. Cena prevoza je 10€., Brežice, Grad Brežice

Nexus Baroque (DE):

 

Julia Andres: kljunasta flavta
Yeuntae Jung: kljunasta flavta
Amandine Affagard: baročna lutnja
Hyngun Cho: violončelo
Camille Ravot: čembalo

 

www.nexus-baroque.com

 

Arije in korali J. S. Bacha brez besed.

 

 

V soboto, 14. 10. 2017, bo v brežiškem gradu v Brežicah nastopila petčlanska nemška zasedba Nexus Baroque. Prisluhnili bomo čudovitim arijam in koralom skladatelja J. S. Bacha. 

Dogodek se bo pričel ob 19:00 s festivalskim predtaktom (v angleškem jeziku), kjer nam bodo umetniki predstavili svoje delo in z nami delili najlepše glasbene utrinke. Sledil bo ogled prizoriščne lokacije ter ob 20:00 koncert.

Vabimo vas, da se nam pridružite in doživite lepoto čiste glasbene poezije! 

Predprodajna cena vstopnic znaša 10 € pri plačilu do vključno ponedeljka, 25. 9. 2017. Cena se pri plačilu do konca septembra povzpne na 18 €, v oktobru 20 €, na dan dogodka pa 25 €. Naročilnica se nahaja na naši spletni strani: http://www.seviqc-brezice.si/narocilo-vstopnic.html.

 

 

Sporočilo umetnikov obiskovalcem

 

Verjetno radi mrmrate ljubke melodije, ki jih je ustvaril J. S. Bach. Glasba, pa naj bo z besedami ali brez, nas globoko gane. Pridružite se nam in uživajte lepoto čistih melodij. 

 

O projektu

 

Julia Anders in Yeuntae Jung, ki igrata kljunasto flavto, sta ansambel Nexus Baroque ustanovila leta 2012 z namenom, da bi baročno glasbo slišali na nov način. Kot pravi ime Nexus (lat. povezava), pet mladih glasbenikov iz različnih držav poudarja prav povezavo: povezavo med preteklostjo in sedanjostjo, ko glasbo iz preteklosti  prinašajo v današnji čas, svojo medsebojno povezavo na odru ter povezavo med njimi in občinstvom.

Vseh pet glasbenikov je imelo dostop do dobre izobrazbe pri priznanih  glasbenikih na področju historične izvajalske prakse.

Ti temelji jim omogočajo zgodovinsko natančen pristop do baročne glasbe: s spoštovanjem in znanjem o njej, a obenem z novim uvidom, tako da jo izvajajo usvtarjalno in nekonvencionalno.

Ansambel je osvojil nagrade na različnih mednarodnih tekmovanjih stare glasbe, kot so XVII. Biagio Marini Competition leta 2016, York Early Music International Young Artist Competition leta 2015, Alice-Samter Competition leta 2014 ter International Berlin Bach Competition leta 2013. Poleg tega je bil Nexus Baroque leta 2014  imenovan za »Rheinsberško dvorno kapelo« in je imel čast, da zastopa glasbeno akademijo Musikakademie Rheinsberg.

Od leta 2016 uživa ansambel podporo evropskega projekta »Emerging European Ensembles«. S koncerti so gostovali v Franciji, Romuniji in Sloveniji.

S svojim trenutnim programom »Mrmrati Bacha, šepetati Bacha« ansambel Nexus Baroque odene vokalna dela velikega mojstra Johanna Sebastiana Bacha v posebne barve. Brez besed. Taka oblika interpretacije ni povsem nova, saj je večkrat v življenju celo Bach sam vokalno glasbo priredil v instrumentalno. Tako je na primer koral iz kantate »Wachet auf, ruft uns die Stimme«, BWV 140, ki ga je napisal leta 1731, leta 1748 nato priredil v solo za orgle, BWV 645.

»Mrmrati Bacha, šepetati Bacha« je koncertni program, s katerim želi ansambel Nexus Baroque občinstvu pokazati, da lahko lepoto in glasbeno vrednost Bachovih del prepoznamo tudi brez besed.

Nexus Baroque

NEXUS [lat. povezava], povezuje staro z novim. Yeuntae Jung in Julia Andres, ki igrata kljunasto flavto, sta leta 2012 ansambel ustanovila zato, da bi staro glasbo slišali na nov način.

Program dogodka

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

 

Sonatina

Molto adagio

(iz: Actus Tragicus, BWV 106)

 

Komm, du süße Todesstunde

(iz: Kantate BWV 161)

 

Höchster, was ich habe ist nur deine Gabe

(iz: Kantate BWV 39)

 

Ich folge dir gleichfalls

(iz: Johannes Passion, BWV 245)

 

Doch bildet euch, o Sünder, ja nicht ein

(Recitativo, iz: Kantate BWV 46)

 

Ermuntere dich, dein Heiland klopft

(iz: Kantate BWV 180

 

***

 

Bist du bei mir

(iz: Notenbüchlein für Anna Magdalena Bach, BWV 508)

 

Wachet auf, ruft uns die Stimme

(iz: Sechs Chorale von verschiedener Art auf einer Orgel mit 2 Clavieren und Pedal, BWV 140)

 

Doch Jesus will auch bei der Strafe

(iz: Kantate BWV 46)

 

Mein Herz fühlt in sich Furcht und Freude

(iz: Kantate BWV 180)

 

Schafe können sicher weiden

(iz: Kantate BWV 208)

 

Suite pour la Luth par J.S.Bach (BWV 995)

Prélude

 

Öffnet euch ihr beiden Ohren

(iz: Kantate BWV 175)

 

Mrmrati Bacha, šepetati Bacha

Ste si že kdaj mrmrali arije in korale Johanna Sebastiana Bacha?

Johanna Sebastiana Bacha (1685–1750), dobro znanega nemškega baročnega skladatelja in glasbenika, od 19. stoletja, ko so ga ponovno odkrili, navadno štejemo za enega največjih skladateljev vseh časov. Bach je ustaljeni nemški slog obogatil s svojim obvladanjem kontrapunkta in razporeditve harmonij in motivov ter s  prilagajanjem  ritmov, oblik in struktur iz tujine, še posebej iz Italije in Francije.  Njegove skladbe zajemajo na stotine tako sakralnih kot posvetnih kantat, latinsko cerkveno glasbo, pasijone, oratorije in motete, ki jih izvajajo vsepovsod po svetu.

S koncertnim programom Mrmrati Bacha, šepetati Bacha ansambel Nexus Baroque podaja Bachova vokalna dela različnih žanrov, kot so arija, korali in recitali, nekonvencionalno. Brez besed. Ta oblika interpretacije ni povsem nova, saj je Bach tudi sam večkrat v življenju priredil vokalno glasbo v instrumentalno. Tako je na primer koral iz kantate »Wachet auf, ruft uns die Stimme«, BWV 140, ki ga je napisal leta 1731, leta 1748 nato priredil v solo za orgle, BWV 645.

»Mrmrati Bacha, šepetati Bacha« je koncertni program, s katerim želi ansambel Nexus Baroque občinstvu pokazati, da lahko lepoto in glasbeno vrednost Bachovih del prepoznamo celo brez besed.

Ansambel se je soočil z izzivom, kako vsebino Bachovih vokalnih del izvesti z glasbili. Morali so poiskati način, kako to doseči, ne da bi razblinili čarobnost glasbe.

Iz tega so sledile različne možnosti za pristop do besedila, najprej delo z instrumentacijo: Kdo bo prevzel vlogo solističnega glasu? Kdo spremljavo? V večini del se je ansambel odločil, da bo običajne vloge zamenjal. Kljunasti flavti, ki drugače žarita v vlogi glavnih glasov, v programu pogosto prevzameta spremljevalno nalogo. Violončelo, ki ga običajno poznamo kot basso continuo, nastopa kot solist.

S to odločitvijo je violončelist v ansamblu, Hyngun Cho, sprejel nalogo, da se pri vokalnih delih ukvarja neposredno s strukturo in kakovostjo zvoka. Med petjem se človeški glas ne ukvarja le s samoglasniki in soglasniki. Med izvajanjem posameznih tonov, med samoglasnikom in soglasnikom ali tudi med tišino in soglasnikom zazvenijo šumi, barve glasu, ki podkrepijo izraz in ponazorijo značaj dela. Ti zvočni svetovi dopuščajo bolj slikovito postavitev besedila. Hyngun Cho je barve glasu posnemal na violončelu. Neprenehoma je razmišljal o pomenu besedila, prav kakor bi to počel pevec.

Razumevanje besedila je imelo pri njihovem raziskovanju zelo posebno mesto: pomen besedila, kako izgovoriti besede, kateri zlogi so naglašeni in kako te podatke prenesti z glasbili. Ob izgovorjavi besede »ziehen« (sl. vleči), na primer, bi morali dobiti občutek, da vlečemo težka vrata. Solist izvaja part s poudarkom na zlogu »zie« z dolgim i-jem. Ansambel je dolgo časa razmišljal o nemškem besedilu. Kako pomen različnih nemških besed izraziti z glasbo: kako besedi “Frieden” (sl. mir) in “Ruhe” (sl. tišina) izraziti z violončelom? Violončelist se je ukvarjal z glasom glasbila; lok na strunah je potegnil tako, da je izvabil »lahkoten in miren« zvok.

Temo iz arije »Ich folge dir gleichfalls« iz Janezovega pasijona, BVW 245, ki je napisana za sopran solo, dve flavti (enoglasje) in basso continuo in jo izvaja flavta, imitira sopran solo. Ansambel je part za sopran solo zamenjal s sopransko kljunasto flavto, part za flavto pa s flavto z razponom med altovsko in tenorsko flavto. Nova instrumentacija z dvema flavtama ustvarja dobro prepletanje glasov, ki spominja na spremljavo in omogoča, da imitacija med dvema glasovoma pride v ospredje, kar daje celi kompoziciji pridih trio sonate.

Zamenjava glasov pa ni edina oblika priredbe. Koral "Wachet auf, ruft uns die Stimme" za orgle solo BWV. 645 igrajo dve kljunasti flavti (enoglasno), violončelo, lutnja in orgle. Razširitev instrumentacije omogoča, da je skladba barvno bogatejša: basso continuo (lutnja in orgle) lahko igra akorde, saj melodijo izvajata dve kljunasti flavti. Tako cela skupina dobi priložnost, da skladbo izvaja z več dinamike. Nexus Baroque je z uporabo raznolikih skupin glasbil pridobil širok spekter barv, kar ustvarja vsestransko zanimiv koncertni program. Arijo »Bist du bei mir« iz Zvezkov Anne Magdalene Bach, BWV 508, igra solist na violončelu ob spremljavi lutnje, preludij iz Suite za lutnjo solo v g-molu, BWV 995, pa vnaša v koncert trenutke spokojnosti s prijetno barvitostjo, medtem ko arija »Öffnet euch ihr beiden Ohren« iz kantate BWV 175, ki jo izvaja cela zasedba, pripelje koncert do živahnega zaključka.

Poleg tega daje vstavljanje koralov, recitalov in instrumentalnih prehodov med arije z različnimi značaji programu dramaturgijo, ki spominja na kantate.

Vsi sicer ne razumejo nemškega jezika, v katerem je Bach spisal svoja vokalna dela, a Bachov glasbeni jezik se lahko dotakne vsakogar. 

 

 

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Dvonadstropni grad je najmogočnejša stavba v Brežicah, zgrajena sredi 16. stoletja, na mestu kjer je stal grad, porušen med vseslovenskim kmečkim uporom leta 1515. V mirnejših časih je plemiška rodbina Attems grad spremenila v rezidenco.

PARTNERJI

FESTIBUS

Cena Festibusa (avtobusna povezava z vsemi koncerti zunaj Ljubljane) je enotna ne glede na lokacijo in znaša 10,00 EUR. Odhod izpred Hale Tivoli.