DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Musica Cubicularis (SI)

musica cubicularis (SI):

Žiga Faganel: violina
Domen Marinčič: viola da gamba
Tomaž Sevšek: čembalo

http://harmonia.antiqua.si/
http://hc.zrc-sazu.si/

Ansambel musica cubicularis je nastal leta 2004 kot trio in se kmalu razvil v dinamični sestav prilagodljive velikosti in zasedbe. Posveča se predvsem izvajanju glasbe od renesanse do klasicizma na ustreznih zgodovinskih glasbilih in v svoje koncertne sporede pogosto vključuje manj znana in še neobjavljena dela. Doslej je sodeloval z domačimi in tujimi pevci, godalci, pihalci, lutnjisti, harfisti, čembalisti, cinkisti, pozavnisti, pianisti, igralci, plesalci in z jazzovskim saksofonistom Vaskom Atanasovskim. Nastopil je na festivalih v Sloveniji, Italiji, Nemčiji in Španiji. Leta 2005 je za Radio Slovenija in Muzikološki inštitut ZRC SAZU posnel spored slovenske baročne glasbe, leta 2009 pa z violinistom Žigo Faganelom zgoščenko sonat Giuseppeja Tartinija. Lani je izšla druga zgoščenka s posnetki koncertov druge in tretje sezone cikla HARMONIA CONCERTANS – Stara glasba na Novem trgu.

Žiga Faganel

Žiga Faganel je študiral violino pri Alice Schoenfeld na glasbeni šoli Thornton Južnokalifornijske univerze v Los Angelesu. Izpopolnjeval se je predvsem pri Rainerju Küchlu in Petru Götzlu v Avstriji. Potrdil se je na več tekmovanjih, tudi kot član godalnega kvarteta Tetraktys. Bil je koncertni mojster slovenskih in mednarodnih mladinskih orkestrov in je zdaj član Orkestra Slovenske filharmonije in Godalnega kvarteta Slovenske filharmonije. Leta 2009 je s Tomažem Sevškom in Domnom Marinčičem posnel zgoščenko violinskih sonat Giuseppeja Tartinija. Zadnja leta veliko nastopa z ansamblom musica cubicularis (festival Choregie, Festival Velenje, Avditorij Portorož, Fantazije pod Celjskim stropom, Zvoki klasike na Ljubljanskem gradu, Dnevi stare glasbe, Festival Radovljica, HARMONIA CONCERTANS – Stara glasba na Novem trgu). Igra baročno violino neznanega južnonemškega mojstra iz prve polovice 18. stoletja.


Domen Marinčič

Domen Marinčič je svojo glasbeno pot začel z violončelom in se že zgodaj posvetil predvsem stari glasbi. Študiral je violo da gamba pri Hartwigu Grothu v Nürnbergu in pri Philippu Pierlotu na Visoki šoli za glasbo Trossingen. Poleg tega je z odliko diplomiral iz čembala in končal podiplomski študij generalnega basa. Leta 1997 je dobil najvišjo nagrado na 1. mednarodnem tekmovanju Bach-Abel v nemškem Köthnu. Soustanovil je slovenski ansambel za staro glasbo musica cubicularis in zavod Harmonia Antiqua Labacensis. Več let je bil član belgijskega ansambla Ricercar Consort, zdaj pa veliko sodeluje z ansamblom Ensemble Phoenix Munich in flavtistom Stefanom Temminghom. Nastopa na uveljavljenih festivalih po vsej Evropi (Avstrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Francija, Hrvaška, Italija, Nemčija, Poljska, Slovaška, Slovenija, Španija, Švica) in je sodeloval pri snemanju več kakor dvajsetih zgoščenk za založbe, kot so Harmonia Mundi France, Aeolus, Ricercar in Oehms Classics.


Tomaž Sevšek

Tomaž Sevšek je študiral orgle pri Zsigmondu Szathmáryju in čembalo pri Robertu Hillu na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu. Eno leto se je v okviru izmenjave dodatno izobraževal na Eastman School of Music v Rochestru (ZDA) pri Davidu Higgsu in Arthurju Haasu. Leta 2003 je v Freiburgu končal podiplomski študij orgel in diplomiral iz čembala. Uspešno koncertira doma in v tujini (Nemčija, Avstrija, Italija, Francija, Španija, ZDA) in redno sodeluje s Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije. Več let je deloval kot strokovni tajnik komisije TEMSIG (Tekmovanja mladih slovenskih glasbenikov) in predsednik Slovenskega orgelskega društva. V zadnjih letih se ukvarja tudi s pozabljenim glasbilom – francoskim koncertnim harmonijem (Harmonium d’Art).

musica cubicularis v medijih:

Uvodno tristavčno Sonato II v F-duru, op. 1, je slovenski trio na samem začetku interpretiral zelo živo, strasno in uigrano, preprosto in s potrebno zvočno toploto. Ob poznavalsko artikuliranem bassu continuu violončelista Domna Marinčiča in čembalista Tomaža Sevška, znotraj čistih harmonij in preprostih modulacij ter z inventivnostjo, s katero je Tartini presegel svojega velikega vzornika Arcangela Corellija, je do (po)polnega izraza prišel violinist Žiga Faganel.
(Igor Koruga, tjedno.hr, 12. 2. 201)

Vodilo ansambla je bilo historično avtentično ter slogovno korektno interpretiranje glasbe. [...] Rezultat je bila izjemna pričevalnost njihovega muziciranja, ki je zaradi tehnične in slogovne ustreznosti izbranim delom vdihnila izjemno življenskost.
(Tomaž Gržeta, Pogledi, 10. 12. 2014)

Znova smo se lahko seznanili z živimi, kakovostnimi izvedbami izbranih del starejše slovenske glasbene dediščine, ki jih je predstavil tokrat razširjeni ansambel musica cubicularis.
(Mihael Kozjek, Radio Slovenija, 3. program ARS, oddaja Glasbeni utrip, 29. 10. 2014)

S poldrugo uro trajajočim koncertom se je ansambel musica cubicularis primerno poklonil italijanskemu baročnemu velikanu Arcangelu Corelliju in nam s sijajnimi izvedbami njegovih del z ustreznimi zgodovinskimi glasbili približal Corellijev opus.
(Mihael Kozjek, Radio Slovenija, 3. program ARS, oddaja Glasbeni utrip, 5. 6. 2013)

Koncert stare glasbe, ki nam postreže s Schoenbergovimi priredbami Straussovih valčkov, zagotovo sodi med izvirnejše programske podvige na domačih tleh.
(Marko Šetinc, Radio Slovenija, 3. program ARS, oddaja Glasbeni utrip, 20. 12. 2012)

DOGODKI