DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

I Solisti Ambrosiani (IT)

Kdaj: 22. 8. 2019 ob 20:30

Vabljeni na koncert ansambla I Solisti Ambrosiani! 

Naroči vstopnice:

Cena vstopnice: 10 - 25 EUR

Festibus: Ljubljana (Hala Tivoli) - Brežice ob 17:15. Cena: 10 EUR. | Zagreb - Brežice ob 17:00. Cena: 10 EUR

I Solisti Ambrosiani (IT):

Tullia Pedersoli (IT): sopran

Davide Belosio (IT): violina

Claudio Frigerio (IT): violončelo

Emma Bolamperti (IT): čembalo

 

Kantate in sonate Antonia Caldara. Beneške luči in sence v Caldarovih kantatah in sonatah.

Svetovna premiera posnetkov novo odkritih kantat in sonat Antonia Caldara. 

 

Sporočilo umetnikov obiskovalcem

Predlagani program (šest violinskih sonat in dve sopranski kantati) je bil pred kratkim posnet v prvem svetovnem snemanju s I Solisti Ambrosiani in predstavlja najbolj bogato fazo kompozicijske prilike beneškega avtorja. Kantate so del rokopisne zbirke, sestavljene iz 12 kompozicij (6 za sopran in 6 za kontralto, kot je bilo običajno), ki so zdaj ohranjene v Dresdnu in posvečene Saškemu knezu. Prepisovalec je bil Antonio Maccarinelli, ki je deloval na Dunaju v istih času kot Caldare.

Beneški skladatelj Antonio Caldara je eden od najbolj znanih skladateljev svojega časa, z obsežno in dragoceno vokalno produkcijo: opere, oratorije, kantate, ki pričajo o tem, kako je bil sposoben sprejeti in izkoristiti Scarlattijevo neapeljsko lekcijo v skladu z beneško tradicijo.

Predlagani program (šest violinskih sonat in dve sopranski kantati) je bil pred kratkim posnet v prvem svetovnem snemanju s I Solisti Ambrosiani in predstavlja najbolj bogato fazo kompozicijske prilike beneškega avtorja. Kantate so del rokopisne zbirke, sestavljene iz 12 kompozicij (6 za sopran in 6 za kontralto, kot je bilo običajno), ki so zdaj ohranjene v Dresdnu in posvečene Saškemu knezu. Prepisovalec je bil Antonio Maccarinelli, ki je deloval na Dunaju v istih času kot Caldare.

www.isolistiambrosiani.com/

 

O projektu

»Beneške luči in sence v Caldarovih kantatah in sonatah«

Ta predlog vsebuje nekatere prve svetovne posnetje (“CALDARA SONATAS & CANTATAS FOR SOPRANO, VIOLIN AND CONTINUO”, uredil UraniaRecords, 2019)

Antonio Caldara, rojen v Benetkah leta 1670, je eden od najbolj znanih skladateljev svojega čas, ki se ga danes spominjamo predvsem po obsežni in dragoceni vokalni produkciji: opere, oratorije, kantate, ki pričajo, kako je lahko sprejel in izkoristil melodično lekcijo Alessandra Scarlattija, poleg beneške tradicije, ki pripada Monteverdiju in Cavalliju. Instrumentalna produkcija je manj pogosta kot šest sonat za violino in b.c., ki so prišli do nas v posmrtnem, zelo zanimivem rokopisu, ki je bil ohranjen na Dunaju. Program predlaga popolno izvedbo teh sonat, pred kratkim posnetih v prvem svetovnem snemanju baročnega ansambla I Solisti Ambrosiani, skupaj z dvema kantatama za sopran in violino, ki jih je leta 1719 napisal Caldara, na začetku dunajskega obdobja, ki je najbolj  bogata faza kompozicijske prilike beneškega avtorja. Kantate so del rokopisne zbirke, sestavljene iz 12 skladb (6 za sopran in 6 za kontralto, kot je bilo običajno), ki so zdaj ohranjene v Dresdnu in posvečene Saškemu knezu. Prepisovalec je bil Antonio Maccarinelli, ki je deloval na Dunaju v istem času kot Caldara.

I Solisti Ambrosiani (IT)

I Solisti Ambrosiani je italijanski ansambel, specializiran za repertoar stare glasbe na historičnih instrumentih. Ansambel je naredil več posnetkov, ki jih kritiki cenijo. Zadnja CDja o Albinoniju in Caldari vključujeta nekaj violinskih sonat in sopranskih kantat, ki so doživele svetovno premierno snemanje.

Program dogodka

Antonio Caldara, rojen v Benetkah leta 1670, je med najbolj priljubljenimi skladatelji svojega časa, danes pa je znan predvsem po svoji obsežni in odlični vokalni produkciji: opere, oratorije, kantate, ki pričajo o njegovi sposobnosti učenja od Alessandra Scarlattija, skupaj z beneško tradicijo Monteverdija in Cavallija. Manj znana, vendar nič manj pomembna, je njegova instrumentalna produkcija, ki v ospredje postavi njegovo naravno nadarjenost za kompozicijo in je rezultat njegove izjemne ustvarjalnosti, ki se zrcali v njegovih tri tisoč petsto delih. Eklektični glasbeni lik, najprej avtor in nato pevec, violinist in violončelist v katedrali San Marco, v domačih Benetkah; kasneje je veliko potoval in leta 1699 dobil ime "Maestro di Cappella, da Chiesa e da Teatro" zadnjega vojvode Mantove Ferdinanda Carla Gonzage, zaradi ugleda kot nadarjen pevec in igralec "različnih vrst instrumentov" , kot tudi dober kontrapuntalist.

V naslednjih letih je Caldara vzpostavil stik s najpomembnejšimi glasbeniki svojega časa (od Corellija do dveh Scarlattijev in Haendela do Pasquinija), zahvaljujoč njegovemu prijateljstvu z velikimi pokrovitelji, kot so, med drugim, kardinal Pamphili in Cardina Ottoboni ter markiza Ruspoli v Rimu. Proti koncu svoje mednarodne kariere je, januarja 1717, postal "vicemaestro di cappella" na cesarskem dvoru na Dunaju, z večjo plačo kot maestro di cappella. Njegovo že tako močno naravno ustvarjalnost je močno spodbudila posebna pozornost cesarja, ki je Caldaro naredil za svojega osebnega učitelja glasbe. Obstaja dokaz o sodelovanju Charlesa VI. in njegove cesarske družine v živih izvedbah Caldarovih oper; na primer, leta 1724 je sam cesar igral čembalo, da je usmerjal Euristeo, na katerega so bili povabljeni samo pripadniki najvišjega plemstva.

Caldara je skladal do konca svojega življenja. Umrl je na Dunaju, 27. decembra 1736 in bil pokopan v katedrali sv. Štefana. Po njegovi smrti je bilo izvedenih več njegovih oper in oratorijev, kar je dober pokazatelj kako pomembna so njegova dela. Zelo velik korpus Caldarovih instrumentalnih oper sestavlja šest komornih sonat za violino in kontinuo. Do nas je prišel na zelo zanimivem posmrtnem rokopisu, ki je bil ohranjen na Dunaju, […]. Dejansko pisanje del, vključenih v zbirko, je precej koherentno v svojem nastajanju, poseben pomen pa je namenjen tudi violončelu (instrument, ki ga je odlično obvladal), kot je navedeno v naslovu »Komorne sonate gospoda Antonia Caldare za violino in violončelo”. Jasno je, da to ne zmanjšuje prisotnosti vseh drugih instrumentov, ki se ukvarjajo z uresničevanjem kontinuuma - ki bi se sicer zdel osiromašen iz harmonične ravni, pa tudi tibriške, ker je violončelo po svoji naravi večinoma melodično - vendar poudarja nekakšno pisanje, ki namesto, da bi se zanašalo zgolj na glasbeno spremljavo solistične vrste, daje prednost dialogu med instrumenti kontrapunktičnega značaja, ki jih občinstvo za Alpami resnično ceni. To lahko upravičeno pripelje do misli, da ta zbirka pripada tako imenovanemu baročnemu obdobju na Dunaju, čeprav je ni mogoče natančno določiti, saj smo našli samo eno posmrtno kopijo.

V toku trenutkov, v katerih nastajajo različne sonate, je z določeno frekvenco mogoče najti tudi spomine iz Corellijevih del ko se zvok prepleta, in tudi bolj očiten poklon temu skladatelju - ki ga je srečal v času svojega bivanja v Rimu - konec Sonate VI. Dve komorni kantati „Risoluto son già“ in „Innocente cor mio“ za sopran, violino in kontinuo sta del rokopisne zbirke dvanajstih skladb (šest za sopran in šest za kontralto), ki so danes ohranjene v Dresdnu. V rokopisu je volilni knez iz Saške navedel, da to delo izhaja iz obdobja, ko je Caldara delal na carskem dvoru. Skladno s svojo redno zaposlitvijo na dvoru, je skladatelj dejansko izpolnjeval zahteve drugih knezov in ta predanost, glede na običaje časa, z nekaterimi hiperbolami, pokaže avtorjevo predložitev in predanost njegovi stranki: »Ne bom se sramoval, da vam predstavljam, draga mirna visokost, kraljevi kralj, pred vašimi očmi šibek poklon priloženih kantat, vaše kraljevo visočanstvo, tako kot naši velikodušni predniki, vedno zaščitnik tega, ki najde svoje mesto celo med svobodnimi umetnostmi, in ki ima prednost, da se dobro razumejo s prvimi kralji našega stoletja […], ker pa je navada ponižnih, da ne bodo v prisotnosti velikih knežev brez molitev, se skrčim, da bi molil Kraljevsko Visočanstvo za Njegovo suverena zaščita, ki jo spremljajo njegovi spoštovani znaki pozornosti, pred katerimi se priklanjam. Tvojega kraljevskega veličanstva, tvojega najbolj skromnega, najbolj predanega, najbolj pokornega služabnika Antonia Caldare. "

Kopija, uporabljena za ta posnetek, najverjetneje z datumom 1719, je bila ohranjena na Sächsische Landesbibliothek - Staats - in Universitäsbibliothek Dresden (Mus2170-J-1). Marc'Antonio Maccarinelli, ki je deloval v Benetkah v istih letih kot Caldara, je bil njegov prepisovalec. Besedila, ki odsevajo okus tega obdobja, so osredotočena na temo ljubezni in vabijo občinstvo, da se izogne temu občutku, ki v zameno za kratkotrajne radosti vrača bolečine in skrivnost, od katerih si težko opomore. Vokalna kompozicija izmenjuje trenutke agilnosti s trenutki, ko melodija ustvari intenzivnejšo liriko, ki jo učinkovito izpostavlja intervencija violine.

 

Lokacija

Brežice, Grad Brežice

Dvonadstropni grad je najmogočnejša stavba v Brežicah, zgrajena sredi 16. stoletja, na mestu kjer je stal grad, porušen med vseslovenskim kmečkim uporom leta 1515. V mirnejših časih je plemiška rodbina Attems grad spremenila v rezidenco.

FESTIBUS

Cena Festibusa (avtobusna povezava z vsemi koncerti zunaj Ljubljane) je enotna ne glede na lokacijo in znaša 10,00 EUR. Odhod izpred Hale Tivoli.