DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Han Tol (NL) in Nigel North (GB/US)

Kdaj: 20. 8. 2019 ob 20:30

Una Suave Melodia

Naroči vstopnice:

Cena vstopnice: 10 - 25 EUR

Festibus: Ljubljana (Hala Tivoli) - Slovenska Bistrica ob 17:15. Cena: 10 EUR. | Zagreb - Slovenska Bistrica ob 16:30. Cena: 10 EUR

Han Tol (NL): kljunasta flavta

Nigel North (GB/US): lutnja

 

Una Suave Melodia

 

Han Tol

Han Tol je solist, član ansambla, glasbeni direktor in učitelj po vsej Evropi, ZDA in na Daljnem vzhodu. Je profesor na "Hochschule für Künste" v Bremnu v Nemčiji in na "Schola Cantorum Basiliensis" v Baslu v Švici. Bil je tudi gostujoči profesor na “ Jacobs School of Music ” Univerze Indiana v Bloomingtonu v ZDA. Njegova pedagoška dejavnost vključuje nadaljevalne tečaje na priznanih glasbenih ustanovah na Dunaju, Salzburgu, Ženevi, Sankt Peterburgu, Jeruzalemu, Baltimoru, Tokiu, Seulu in Hong Kongu.

G. Tol je bil do leta 2007 član izjemnega kvarteta »Flanders Recorder Quartet« in z njimi izvedel več kot 600 koncertov po vsem svetu. V svojem orkestralnem delu z ansamblom "Balthasar Neumann" iz Freiburga v Nemčiji je njegova interpretacija italijanske glasbe iz 17. stoletja oblečena v polno klovnsko oblačilo verjetno najbolj nepozabna. Han Tol je bil njihov gostujoči umetniški vodja za produkcijo visoko ocenjenega CD-ja, Perpetuum Mobile, z nedavno odkritim repertoarjem Telemanna.

Redka kljunasta flavta, ki jo je okoli leta 1695 izdelal Benedikt Gahn, Nemčija, ga spremlja na koncertnih turnejah.

Nemška glasbena revija Tibia je pred kratkim objavila dva prispevka Han Tola, rezultat njegove obsežne raziskave o življenju in delu skrivnostnega beneškega glasbenika, tiskarja in slikarja iz 16. stoletja, Sylvestra Ganassija.Umetnika lahko slišite na 40 CD posnetkih za založbe, kot so Teldec, Harmonia Mundi, EMI in CPO. Sony Music Entertainment je predstavil CD, na katerem se je Han Tol povezal z znanim gambistom, Hillejem Perlom in Freiburškim baročnim orkestrom v Telemannovem dvojnem koncertu za kljunasto flavto, violo da gamba in orkester.

 

Nigel North

Nigel North je glasba prvič navdahnila pri sedmih letih z instrumentalno pop skupino iz zgodnjih 60tih let, The Shadows. Nigel je študiral klasično glasbo skozi violino in kitaro, sčasoma odkril svojo resnično pot v življenju, lutnjo, ko je bil star 15 let. Samouk na lutnji, je v obdobju več kot 30 let razvijal unikatno glasbeno življenje, ki vključuje aktivnosti učitelja, spremljevalca, solista, režiserja in pisatelja.

Nekatere prelomnice na poti so vključevale objavo kontinuo mentorja (Faber 1987), ki predstavlja njegovo delo in strast do te teme. Glasba J.S.Bacha je bila še ena strast, in 4 Volume CD kolekcija "Bach on the Lute" je bila posneta na nalepki Linn Records (1994-1997), ki je sedaj na voljo kot set štirih plošč.

Ansambel Romanesca je oblikoval Nigel skupaj z Andrewom Manzejem (violino) in Johnom Tollom (čembalom in organom). Deset let (1988-1998) so raziskovali, izvajali in snemali komorno glasbo iz 17. stoletja in za svoje posnetke prejeli več mednarodnih nagrad.

Nigel North uživa pri spremljanju pevcev in je tudi navdušen učitelj. Več kot 20 let je bil profesor lutnje na Guildhall School of Music in Drama v Londonu; od 1993 do 1999 je bil profesor na Hochschule der Künste, Berlin; 2005-2207 je bil profesor lutnje na Royal Conservatory in Den Haag na Nizozemskem, od januarja 1999 pa je bil profesor lutnje na Inštitutu za zgodnjo glasbo na Univerzi Indiana v Bloomingtonu v ZDA.

Nedavni snemalni projekti so vključevali »A Musical Banquet« Roberta Dowlanda s sopranistko Moniko Mauch za ECM (2008), Lute Songs s tenorjem Charlesom Danielsom za ATMA (2007) in Lute Music Roberta Johnsona za Naxos (2010).

www.nigelnorth.com/ 

Program dogodka

Leta 1511 je Sebastian Virdung objavil knjigo o glasbi in pomembnih instrumentih, ki so se takrat uporabljali (Musica getutscht). Pomembno je, da sta kljunasta flavta in lutnja predstavljena kot dva od samo treh glavnih instrumentov. Kontrastna zvoka naših inštrumentov - sladka melodična in ekspresivna »orgelska cev« in zvitek dvojnih strun na votlem lesenem telesu v obliki buče - delita eno skupno stvar; željo in zmožnost, da glasba poje.

Naš program, ki pokriva vsaj 200 let glasbe, ne bo predstavljen kronološko, temveč bolj kot tapiserija vseh različnih glasbenih zvrsti, ki jih je mogoče deliti in uživati ​​s tema dvema veličastnima instrumentoma. Vokalna glasba, v eni ali drugi obliki, bo močno prisotna. V 16. stoletju je bila primarna glasba vokalna glasba, večina instrumentalnih igralcev in skladateljev pa je posnemala knežjo vokalno glasbo. Slišali bomo tri hite melodij stoletja; de Rorejev Ancor che col partire, Sandrin's Doulce memoire in Josquinov Mille regretz.

Virtuoznost je bila del umetnosti kljunaste flavte, pogosto izražena v pomanjšavah (delitve ali prehodi), in ta vidik narave kljunaste flavte se lahko sliši v sklopih delitev (van Eyck, Finger itd.) in sposojanjem glasbe violine Uccellinija in Corradinija.

V 16. stoletju se je lutnja razvila kot kontrapunktni instrument, ki je lahko predstavljal 3, 4 ali 5 glasov na enem inštrumentu. Te kontrapunktične spretnosti bodo slišane v vseh intabulacijah 16. stoletja. Okoli leta 1600 je lutnja postala eden od glavnih basso continuo instrumentov in v tej vlogi ima kljunasta flavta sposobnega in suave partnerja v delih Marcella, Schickhardta, Corradinija in Uccelinija, v Arias, Grounds in Dances, vključno z dvema Chaconnes, ki zaključijo naš večer. Medtem ko ima samo ena skladba naslov, Una Suave Melodia, upamo, da boste ugotovili, da to velja za vsak kos glasbe v našem programu.

Lokacija

Slovenska Bistrica, Bistriški grad

Grad Slovenska Bistrica je osrednja mestna zgradba in je primer velikih nižinskih grajskih tvorb na Slovenskem. V pisnih virih se prvič omenja leta 1313.

FESTIBUS

Cena Festibusa (avtobusna povezava z vsemi koncerti zunaj Ljubljane) je enotna ne glede na lokacijo in znaša 10,00 EUR. Odhod izpred Hale Tivoli.