DOMOV ENG

SEMPER VIVA

QVAM CREATA

ENG

Accentus Austria (AT)

Ulli Engel (baročna violina)
Johanna Sensi-Gamerith (baročna violina)
Ivan Bečka (baročna viola)
Thomas Wimmer (viola da gamba, violone)
Michael Posch (kljunasta flavt)
Erich Traxler (čembalo)
Wolfgang Reithofer (tolkala)

Iz navdušenja nad multukulturno podlago, iz katere izhaja glasba vzhodnega dela habsburškega imperija v 16. in 17. stoletju, se je ansambel Accentus Austria začel posebej zanimati za vokalno in instrumentalno glasbo Avstrije in sosednjih držav. Če želimo osvetliti raznovrstne zaklade redke in nepoznane glasbe in doumeti enkratnost njenega sloga, sta potrebna tako vpogled v lastno resno in popularno glasbo kot tudi pogled prek meja proti zahodu in vzhodu. Accentus Austria »gleda« na drugi konec Evrope: mnoga leta ukvarjanja s špansko staro glasbo so vodila do razvoja repertoarja, ki se razteza od ustnega izročila sefardskih romanc prek razkošne in raznovrstne polifonične glasbe 16. stoletja do solistične baročne glasbe poznega 17. in zgodnjega 18. stoletja. V zadnjih nekaj letih je Accentus Austria nastopal v vseh pomembnih avstrijskih koncertnih dvoran, v vseh evropskih državah, pa tudi v Maroku, Egiptu, Dubaju in Izraelu. Leta 2006 je Accentus Austria izvedel odrsko produkcijo “The Lament of Arianna” v gledališču Teatro Apollon v grškem mestu Patras (Evropska prestolnica kulture 2006), posnel pa je tudi veliko zgoščenk s sefardsko, špansko in avstrijsko glasbo. Trenutno se je ansambel začel ukvarjati s serijo zgoščenk, posvečenih redko igrani ali neizdani avstrijski baročni glasbi, pri založbi SONY – Deutsche Harmonia Mundi.

Thomas Wimmer

Thomas Wimmer se je rodil v Avstriji in študiral violo da gamba na Dunaju. Zaradi posebnega navdušenja nad mnogoterimi, multikulturnimi slogi stare španske in sefardske glasbe je leta 1992 ustanovil ansambel Accentus Austria, s katerim se je že od vsega začetka osredotočal na to vrsto glasbe. V zadnjih nekaj letih pa se je področje njegove dejavnosti razširilo, saj se ukvarja z baročno glasbo Avstrije in njenih sosednjih držav v 17. in zgodnjem 18. stoletju, pri čemer želi odkriti mnogotere zaklade redke in nepoznane glasbe habsburškega cesarstva. Doslej je z ansamblom Accentus Austria ali kot gost drugih ansamblov (Collegium Vocale Gent, Clemencic Consort, Armonico Tributo, Unicorn idr.) nastopil na večini pomembnih festivalov in prizorišč v Evropi, na Bližnjem vzhodu, v Moskvi in Kanadi. Leta 2006 je bil glasbeni vodja odrske produkcije “The Lament of Arianna” v gledališču Teatro Apollon v grškem mestu Patras (Evropska prestolnica kulture 2006), kjer je nastopal s svojim ansamblom Accentus Austria. Od leta 1999 poučuje na "Konservatorium Wien Privatuniversität", vodil pa je tudi tečaje o starih godalih, med drugimi uglednimi zavodi tudi na Konservatoriju P. I. Čajkovskega v Moskvi in Inštituta za zahodno glasbo v Damasku (Sirija), poleg tega pa je sodeloval pri snemanju več kot 40 zgoščenk. Trenutno je začel serijo zgoščenk, posvečenih redko igrani ali neizdani avstrijski in španski baročni glasbi, pri založbi SONY – Deutsche Harmonia Mundi.

Wolfgang Reithofer

Wolfgang Reithofer se je rodil v Neunkirchnu v Avstriji. Začel je s klavirjem, potem pa je študiral tolkala na dunajski univerzi in na dunajskem konservatoriju za jazz glasbo. Od leta 1976 deluje kot bobnar v orkestru dunajske Volksoper, nastopal pa je tudi z drugimi priznanimi dunajskimi orkestri, kot so Wiener Philharmoniker, Wiener Symphoniker in Radijski simfonični orkester z Dunaja. Že od leta 1974 je član Clemencic Consorta, od leta 1990 pa igra tolkala v ansamblih Accentus Austria in Unicorn. Udeležil se je mnogih mednarodnih koncertnih prireditev (od Japonske in Evrope do Kanade), sodeloval pa je tudi pri snemanjih zgoščenk in radijskih oddaj. Od leta 1992 vodi svoj lasten snemalni studio in dela po vsej Evropi.

Ivan Bečka

Ivan Bečka se je rodil v Nitri (Slovaška) leta 1981. Leta 2004 je končal študij violine na zasebnem konservatoriju na Slovaškem. Od leta 2005 nadaljuje s svojim izobraževanjem na Konservatorium Wien Privatuniversität na Dunaju, na oddelku za staro glasbo, razred za baročno violino, pri profesorici Ulrike Engel. Udeležil se je mojstrskih tečajev, ki so jih vodili Enrico Gatti, Peter Zajicek, Michi Gaigg, Erich Höbarth, Baročni orkester Evropske Unije (pod vodstvom Margaret Faultless) in Lars Ulrik Mortensen. Pogosto nastopa kot gost glasbenih ansamblov na Slovaškem, Češkem, v Nemčiji in na Madžarskem. Sodeluje s številnimi orkestri in skupinami, kot so Accentus Austria, Solamente Naturali, Musica Figuralis, Musica Florea, Collegium Cantorum, Ars Antiqua Austria, Clemencic Consort, Wiener Akademie, Haydn Sinfonietta, Ensemble Amaranth, Ensemble Damian in Visegrad Baroque Orchestra. Bečka poučuje komorno glasbo na zasebnem konservatoriju v Nitri.

Michael Posch

Michael Posch se je rodil v Celovcu v Avstriji. Kljunasto flavto je študiral na Koroškem deželnem konservatoriju, Univerzi za glasbo in upodabljajoče umetnosti na Dunaju ter na glasbeni akademiji v Trossingenu (pri Keesu Boekeju). V sodelovanju z Avstrijskimi komornimi sinfoniki je delal kot izvajalec sodobnih skladb za kljunasto flavto, je pa tudi soavtor publikacije o stari glasbi. Koncertiral je po Evropi, v Izraelu, Libanonu, Siriji, Jordaniji, Maroku, Turčiji, Kanadi, Tajvanu, Dubaju, Abu Dhabiju in Iranu, ima že več kot 60 posnetkov na zgoščenkah, za radio in televizijo, in to v vlogi solista ali v sodelovanju z raznimi ansambli stare glasbe (npr. Accentus, Oni Wytars, Clemencic Consort, Concentus Musicus - N. Harnoncourt), kar priča o njegovi izjemni glasbeni aktivnosti. Od leta 1991 je vodja mednarodnega ansambla UNICORN. Vodi tudi mojstrske tečaje za kljunasto flavto in staro glasbo, npr. na Visokem inštitutu za glasbo v Damasku, Royal Conservatory Amman, Koningljke Conservatorium v Bruslju, Konservatoriju za glasbo v Celovcu, Konservatoriju P. I. Čajkovskega v Moskvi, Icelandic Academy of Arts v Reykjaviku in ESMAE v Portu, dela pa še kot gostujoči profesor na magistrskem študiju srednjeveške glasbe na Fontys Conservatorium Tilburg na Nizozemskem. Od leta 1995 poučuje kljunasto flavto in staro glasbo na Konservatorium Wien Universität, kjer je od leta 1998 vodja oddelka za staro glasbo.

Johanna Gamerith

Johanna Gamerith je najprej študirala na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu in v Szombathelyju pri Janosu Sandorju. Intenzivno se je ukvarjala z vzhodno- in južno-avstrijsko ljudsko glasbo. Nato se je usmerila v  baročno in klasično glasbo na starih inštrumentih in študirala pri Fabiu Biondiju (Italija), pri Ingrid Seifert in Micaeli Comberti (Velika Britanija). Sodelovala je z Jordijem Savallom, Jörgom Demusom, Martinom Haselböckom, Johannesom Prinzom in ansambli, kot so Piccolo Concerto-Wien, Le Concert des Nations, Ars Antiqua Austria, Concerto Stella Matutina, Capella Leopoldina, Barucco, L’Orfeo Barockorchester, Wiener Akademie in drugi.

Ulli Engel

Ulli Engel, avstrijska violinistka, je študirala pri Ernstu Kovacicu na Musikhochschule na Dunaju, potem pa na Royal College of Music v Londonu pri Andrewu Manzeju. Kot svobodna glasbenica igra pri uglednih ansamblih, kot so Accentus Austria, Balthasar Neumann Ensemble, English Concert, English Baroque Soloists, Academy of Ancient Music, Les Arts Florissants in Concentus Musicus Wien. Ulli redno nastopa kot komorna glasbenica in solistka po vsej Evropi. V letu 2000 je ustanovila ansambel komorne glasbe Saitsiing, ki se je specializiral za glasbo dunajskega cesarskega dvora na začetku 18. stoletja. Ansamblovi prvi zgoščenki »Appassionata« je ORF (avstrijska nacionalna RTV) podelila  nagrado Pasticcio. Od leta 2001 je Ulli koncertna mojstrica Capelle Leopoldine iz Gradca, v letih 2001–2010 pa je bila koncertna mojstrica orkestra Wiener Akademie. Trenutno poučuje baročno violino na Konservatorium Wien University, vodila pa je tudi mojstrske tečaje na Austria Baroque Academy v Gmundnu, Konservatoriju P. I. Čajkovskega v Moskvi, Festwochen für Alte Musik v Innsbrucku, MEMA v Popradu in Pragi ter na Hochschule für Musik und Theater v Zürichu.

Erich Traxler

Erich Traxler je študiral orgle, čembalo in klavir na Brucknerkonservatorium v Linzu (Zgornja Avstrija) in na Univerzi za glasbo in upodabljajoče umetnosti na Dunaju pri Michaelu Radulescuju, Augustu Humerju, Wolfgangu Glüxamu, Gordonu Murrayu in Brettu Leightonu. Prejel je številne nagrade na državnih tekmovanjih za klavir in orgle. Iz vseh predmetov je diplomiral z odliko, za svoje zasluge pa je prejel tudi nagrado Univerze za glasbo na Dunaju. Potem se je odločil za podiplomski študij v Baslu, kjer je na Schola Cantorum Basiliensis študiral orgle pri Andrei Marconu, Wolfgangu Zererju in Jeanu-Claudu Zehnderju, čembalo in basso continuo pa pri Jesperju Christensenu. Udeleževal se je tudi mojstrskih tečajev pri Tonu Koopmanu in Bernhardu Haasu. Erich Traxler je prejel prvi nagradi na mednarodnih orgelskih tekmovanjih v Coldranu v Italiji (2003) in v  Bochumu v Nemčiji (2005). Redno koncertira v Evropi, ZDA, Južni Ameriki, Južni Afriki, Koreji in na Japonskem. Kot komorni glasbenik redno nastopa z ansambli, kot so Venice Baroque Orchestra, Bach Consort Wien, Saitsiing in Musica Novantica Vienna. Posnel je številne zgoščenke in radijske oddaje. Erich Traxler poučuje čembalo na Vienna Private University Conservatory in na Univerzi za glasbo na Dunaju, gostuje pa tudi na mojstrskih tečajih, npr. na univerzi za glasbo v Beogradu, na univerzi Notre Dame (ZDA) in na Stellenbosch University v Južni Afriki.